ابراهیم رئیسی در محاصره ۴۶۰ قاضی – رضا مرادی

مندرج در ژورنال شماره ۱۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۴۶۰ قاضی و بازرس برجسته سابق سازمان ملل از میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان، خواستند درباره نقش ابراهیم رئیسی در کشتار زندانیان سیاسی در ایران در تابستان ۶۷ تحقیق کند.

هزاران زندانی سیاسی در دهه ۶۰، به‌ویژه در تابستان ۶۷، در زندان‌های اوین و گوهردشت در تهران و زندان‌های مشهد، شیراز، اهواز و برخی دیگر از شهرهای ایران با دستور مستقیم خمینی، و با تصمیم هیئت‌هایی که به هیئت‌ مرگ معروف شدند، اعدام شدند. ابراهیم رئیسی یکی از اعضا ۴ نفره هیئت مرگ بود.

در چندین دادگاه در اروپا جانیان و آدمکشان جمهوری اسلامی محاکمه و به زندان طویل المدت محکوم شدند. از جمله اسدالله اسدی که به جرم تلاش برای بمبگذاری در مجمع سالانه مجاهدین در پاریس به ۲۰ سال زندان محکوم شد. حمید نوری دیگر جنایتکار جمهوری اسلامی که در سوئد تحت محاکمه است.

دادگاهی در انگلیس، موسوم به دادگاه آبان در جریان است که تاکنون شاهدین زیادی از خانواده های جانباختگان آبان در آن علیه قاتلین عزیزان خود شهادت دادند. مرحله دوم این دادگاه بزودی با حضور بیش از ۱۰۰ شاهد برگزار می گردد.

حلقه محاصره علیه ابراهیمی رئیسی و همه خونریزان و شکنجه گران جمهوری اسلامی دارد تنگ تر می شود. بی شک مبارزات وسیع سرنگونی طلبانه مردم ایران آن موتور محرکه تلاش بین المللی برای محاکمه این جنایتکارن است. محاکمه و اجرای عدالت را به کابوس سران جمهوری اسلامی تبدیل می کنیم.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *