پاسخی به وزیر آموزش و پرورش – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۲۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش رژیم در واکنش به اعتراضات معلمان گفته است: «یک سری افراد همکاران ما را تحریک می‌کنند که مثلا سر کلاس درس نروند، این موضوع با هیچ قاعده‌ای جور نیست». ایسنا

اولا معلمان همکاران شما نیستند. دشمن شما و بقیه وزرا و رئیس جمهورتان و کل حکومت شما هستند. مگر بیانیه‌ها و شعارها و سخنرانی هایشان را نمیبینید! شما هم دشمن آنها و بقیه مردم هستید. مگر نشنیده‌اید که مردم میگویند دشمن ما همینجاست!

ثانیا فرض کنید دهها هزار معلم تحریک شده باشند. اما معلمان تحریک شده! میگویند صندوق ذخیره فرهنگیان را چرا بالا کشیدید؟ چرا حقوق زیر خط فقر به معلم میدهید؟ چرا معلم معترض را دستگیر میکنید؟ چرا تحصیل را کالایی کرده‌اید؟ و دهها چرای دیگر. اما شما بدون اینکه کسی تحریکتان کرده باشید، میدزدید، شلاق میزنید، اعدام میکنید، به هواپیمای مسافربری شلیک میکنید، پنهانکاری میکنید، دروغ میگویید، دو سوم بودجه مملکت را صرف آخوند و تروریسم و سرکوب و دزدی میکنید و هزار فسق و فجور دیگر هم میکنید. اینکارها را میکنید بدون اینکه تحریک شده‌اید. این اقتضای طبیعت شما و نظامتان است.

ثالثا این، نظام منحوس اسلامی و مناسبات ظالمانه سرمایه‌داری و کل این دم و دستگاه سرکوب و چپاول شماست که «با هیچ قاعده‌ای جور نیست». معلمان، کارگران، جوانان، زنان، خانواده‌های دادخواه و در یک کلام ۹۹ درصد مردم هدفشان این است که همه چیز را روی قاعده بگذارند. خواهش میکنم نگران قاعده نباشید بزودی همه چیز درست خواهد شد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *