معلمان در پیشاپیش یک جامعه بپاخاسته! – حمید تقوائی

مندرج در ژورنال شماره ۲۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“آموزش رایگان، لغو خصوصی سازی اولویت ماست”

پلاکارد معلمان معترض در مریوان

این دو اولویت بیانگر جامعیت و عمق انسانی و رادیکال مبارزه جاری معلمان است. آموزش رایگان و لغو خصوص سازی مدارس! این اهداف است که به اعتصاب و تحصن و تجمعات گسترده معلمان که سراسر ایران را فراگرفته است چهره ای سیاسی و اجتماعی میدهد. این خواستها صدای فریاد جامعه علیه کار و کسب چپاولگرانه ای که حکومت از سیستم آموزشی ساخته است را منعکس میکند. خواستهای دیگر معلمان نظیر امنیت شغلی، پایان دادن به غارت صندوق ذخیره فرهنگیان، آزادی بازداشت شدگان و پایان پرونده سازی علیه معلمان معترض نیز خصلتی فراگیر دارد. جنبش کارگری و جنبش دادخواهی و جنبش آزادی زندانیان سیاسی نیز پرچم همین خواستها را برافراشته اند.

در قطعنامه پایانی اعتصاب و تحصن روز ١٠ بهمن آمده است: “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران..  بر عهد خود با معلمان وفادار است و فعالان صنفی برای تحقق عدالت و آزادی حاضر به پرداخت هزینه هستند تا به جامعه و دانش‌آموزان خود درس حق‌طلبی بدهند”.

عدالت و آزادی! این پرچم انقلاب ۵٧ است که امروز بوسیله معلمان آزاده و مبارز دوباره برافراشته شده است. جامعه در آستانه انقلاب زیر رو کننده ای است. انقلابی که ما معلمان و پرستاران و کارگران و دادخواهان و بازنشستگان و زنان و جوانان و زندانیان سیاسی دست اندر کار تدارک آن هستیم. این بار هیچ نیروئی نخواهد توانست  انقلاب مان برای تحقق آزادی و عدالت و رفاه را بدزدد. حزب کمونیست کارگری  این را تضمین میکند!

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *