بیماران کرونایی و درمان رایگان – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بیماران کرونایی و درمان رایگان

اصغر کریمی

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در ایران از روند رو به افزایش تعداد کودکان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، و مقامات استانی حکومت از روند پرشتاب افزایش مبتلایان خبر میدهند. تعداد شهرستان‌های قرمز از ۷۷ به ۱۲۰، نارنجی به ۱۵۳ و زرد به ۱۶۷ رسیده است. منابع دولتی اعلام کرده اند، روز شنبه ۶۴ نفر جان باختند و ۲۳ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.

در این آمار از هزینه‌های سرسام‌آور دارو و بیمارستان، وضعیت وخیم و بی‌امکانی بیمارستان‌ها، کمبود بیمارستان و تخت و پرستار، راهروهای پر از بیمار، خستگی پرستاران، داروهایی که ساعت به ساعت گرانتر میشود، از فقر کمرشکن خبری نیست.

مساله کرونا نیست. مساله خود حکومت است. حکومتی که در این سالهای کرونایی هم حاضر به تخته کردن در امامزاده‌ها و مساجد نشد، کوچکترین امکانی در اختیار مردمی که کارشان را از دست دادند نگذاشت، حتی حاضر نشد پرستارانی که از صبح تا شب جان میکنند را استخدام کند یا ذره‌ای از هزینه‌ مساجد و آخوندها و تروریسم را صرف حقوق کادر درمان کند، یا ذره‌ای به تغذیه کودکان فکر کند.

در این سونامی رو به گسترش کرونا در ایران، لااقل یک خواست فوری را باید به حکومت تحمیل کرد. درمان کرونا باید برای عموم مردم رایگان شود. هیچ فرد مبتلا به کرونا مطلقا نباید برای بستری شدن و تامین داروهای مورد نیاز هزینه ای پرداخت کند. تحمیل این خواستِ حیاتی و فوری به حکومت ممکن است.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *