کمک ۹۰ میلیون دلاری بانک جهانی به حکومت کرونایی ایران – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر خبرها به نقل از سخنگوی بانک جهانی، این نهاد ۹۰ میلیون دلار برای “مقابله ” با کووید- ۱۹ به ایران کمک مالی می‌کند. این کمک در سی ام آذرماه تصویب شده و اکنون رسانه ای شده است. ظاهرا قرار است این بودجه تحت “نظارت سازمان بهداشت جهانی” هزینه شود. گفتنی است که قبلا نیز در بهار سال جاری بانک جهانی۵۰ میلیون دلار از طریق “طرح واکنش اضطراری کووید-۱۹ ” به صورت استثنایی به ایران پرداخت کرده بود.

جالب اینجاست که این کمک در آذر ماه تصویب شده است و همین هفته  خبر منع خرید واکسن خارجی توسط دولت رئیسی رسانه ای شد. بدین ترتیب  این ۹۰ میلیون و ۵۰ میلیون قبلی سر از جیب های گشاد حکومتیان در خواهد آورد و البته همه اینها با نظارت “سازمان بهداشت جهانی ” صورت خواهد گرفت.

این درحالیست که همین امروز یک موضوع اعتراض مردم در ایران کشتار جمعی کرونا و صنعت پولساز کرونایی است که توسط رژیم دزد و مافیایی حاکم به راه افتاده است. مردمی که دادخواهند وانگشت اتهامشان مستقیم بسوی خامنه ای جنایتکار و تک تک سران حکومت و امروز رئیسی جلاد نشانه رفته است. یک خواست فوری مردم در ایران محاکمه سران این حکومت بخاطر همه جنایاتشان و انزوای جهانی آنست. و این جامعه ایست که با اعتراضات هر روزه خود کل بساط جهنمی جمهوری اسلامی را به چالش کشیده  و ندای آزادی و رهایی سر میدهد.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *