طالبان به زنان مدل لباس “توصیه” کرد! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر گزارش خبرگزاری باختر که تحت کنترل طالبان است، طالبان این پوسترهای حجاب اسلامی را بر در و دیوار چسبانده که زنان به عنوان الگو استفاده کنند!

وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان خطاب به مامواران این وزارت گفته است: “ما نمونه‌‌ای از محراب و منبر هستیم و باید به کردار و رفتار خود دقت بیشتر کنیم؛ تا به سطح جهانی الگو شویم.”

واکنش یک دانشجوی دانشگاه و مدافع حقوق زنان این بود: “اولین باری که پوسترها را دیدم واقعا وحشت‌زده شدم، … آنها از من می‌خواهند برقع بپوشم و شبیه هیچ به نظر برسم، هرگز این کار را نمی‌کنم.”

این دانشجو دو حقیقت را یک جا بیان کرده است. وحشتزا بودن مدل اسلامی طالبان از یک طرف و مقاومت در مقابل “هیچ” شدن. مقاومتی که زنان جسور افغانستان از همان لحظه جولان زامبیهای مسلح اسلامی در خیابانهای افغانستان آغاز کردند و همچنان ادامه میدهند. مقاومتی که احترام و همدلی و همبستگی هر انسانی را برمی انگیزد. مقاومتی که همین وزیر نهی از منکر را مجبور کرده که فعلا شرطه های نهی از منکرش که شغلشان موقع قدرقدرتی دور اول طالبان سنگسار و خون پاشیدن به خیابانها بود، نوع پوشش اسلامی را “توصیه” کنند!

جدا از مقاومت و مبارزه جسورانه زنان افغانستان، یک دلیل دیگر اینکه طالبان پوسترمی چسباند و فعلا مدل حجاب”توصیه” میکند این است که بغل گوشش، پیشکسوت شیعه اش در ایران نه تنها در جنگ حجاب شکست حقارت باری خورده است بلکه عمامه اش هم زیر پای زنان پهن میشود!

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *