“هندسه دینی” را “سونامی ضد دینی” جارو خواهد کرد! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه ای در سخنرانی یکشنبه این هفته خطاب به عمامه دارانش از جمله گفت:

“اصلاً جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی برای حاکمیّت دین خدا تشکیل شد؛ اصلاً برای این است که جامعه با شکل و هندسه‌ی دینی زندگی کند و تنظیم بشود. حکومت با هندسه‌ی دینی تنظیم بشود … این را تضعیف میکنند”!

اصل بحث و هراس خامنه ای در همین چهار کلمه منعکس است: “این را تضعیف میکنند”.

سئوال این است که چه کسانی این (یعنی دین) را تضعیف میکنند؟ پاسخ: همانهایی که قرار بود با “هندسه  دینی” زندگی کنند. همانهایی که قرار بود حکومتشان “با هندسه دینی تنظیم بشود.”

هر چقدر هم “رهبر فرزانه” خودش را به نفهمی بزند تغییری در این حقیقت رخ نمی دهد که جامعه ای که قرار بود “با شکل و هندسه دینی” زندگی کند آنچنان در ابعاد وسیع ضد دین تولید میکند که خود رسانه های حکومتی هم در باره “سونامی بی دینی در میان جوانان” هشدار میدهند. حکومتی که قرار بود “با هندسه دینی نتظیم بشود”، هندسه اش آنقدر به هم ریخته است که حتی دیگر از نگه داشتن عمامه ها بر کله عبابدوشانش هم عاجز شده است! عمامه هایی که حکم صلیب شکسته نازیها برای فاشیسم اسلامی دارند!

و بالاخره خود خامنه ای که ولی فقیه همین “هندسه دینی” است صدای مردم در دی ۹۶ و آبان ۹۸ را شنیده است که با فریاد بلند “مرگ بر دیکتاتور” اعلام کردند عزم دارند “هندسه دینی” را همراه خود خامنه ای از کشور جارو کنند!

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *