بخشنامه‌ای برای«رعایت حقوق زندانیان» – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سازمان زندان‌های ایران زیر مجموعه قوه قضاییه بخشنامه‌ای برای رعایت “حقوق زندانیان و بازداشت شدگان” صادر کرده است.

چه معجزه ای! عالیجنابان سیاه پوش مستقر در سازمان زندانها به یاد رعایت جنبه‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی در برخورد به زندانیان افتاده اند.

چه خوب که زندانیان زن دیگر مجبور نیستند به اجبار چادر سر کنند. به این ترتیب شاید باید امیدوار بود مشکل بی حجابی زنان در سراسر ایران نیز حل شود و دیگر نیازی به جنبش حجاب بر گیران و حضور دختران خیابان انقلاب بر بالای سکوها نباشیم.

پدیده ای به نام زندانی سیاسی هم به رسمیت شناخته شد. یادتان هست حکومت اسلامی از اساس منکر وجود زندانی سیاسی در ایران بود؟ حالا قرار است وضعیت روحی زندانیان در بدو ورود به زندان سنجش شود تا تعداد بیشتری را با نام روانی در بیمارستانهای ویژه بستری کنند. بدون پرداخت حق ویزیت.

فهم  واقعیت این «رفرم» اما بسیار ساده است. در ایران در هر گوشه اش اعتراضی، اعتصابی و مبارزه ای در جریان است. حکومت در گردباد سهمگینی گرفتار آمده که چار ستون نظامش را به لرزه در آورده است. انعکاس این مبارزه در داخل زندانها و  فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی تا دور ترین نقاط جهان طنین انداز است. زندان برای زندانیان سنگری برای مبارزه است. رژیم به خیال خود دست به رفرم می زند تا شاید مفری برای بقاء پیدا کند.

کار حکومت جانیان اسلامی به پایان خود نزدیک می شود. حنای این بند بازی های آخوندی دیگر رنگی ندارد.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *