عراق: ادامه بحران سیاسی – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“محمد حلبوسی، روز یک‌شنبه ۹ ژانویه، سه ماه پس از برگزاری انتخابات در عراق، بار دیگر به عنوان رئیس مجلس جدید این کشور برگزیده شد.

بحران سیاسی بورژوازی عراق در یکدست کردن قدرت سیاسی  ادامه بحرانی است که در دوسال گذشته منجر به تعویض پنج نخست وزیر و انصراف دو کاندید نخست وزیری گشته است. این بحران نتیجه بی چون و چرای  تسخیر میدان های التحریر بوسیله مردم انقلابی عراق طی دو سال گذشته و نتیجه تظاهرات میلیونی زنان شجاع  و مبارزی بود که راهپیمائی های باشکوهشان در بغداد و دیگر شهرهای عراق لرزه بر اندام ارتجاع اسلامی- قومی حاکم انداخت.

مبارزه انقلابی مردم عراق همزمان در چند جبهه گسترده است. حکومت موزائیکی و نیروهای دولتی، نیروهای قومی – مذهبی مانند نیروهای مقتدی صدر، سپاه بدر، حشدالشعبی، کتائب حزب الله و دیگر دارو دسته های وابسته به جمهوری اسلامی و بالاخره نیروهای آمریکائی وموئتلفین آن. خواست مردم عراق برچیدن کل سیستم حکومتی قومی – مذهبی- عشیرتی است که بعد از حمله آمریکا در این کشور مستقر شد.

جنگل خونین عراق امروز نتیجه پشت کردن نظم نوین بورژوازی جهانی به مدنیت و تمدن است و شرایط فلاکتبار مردم عراق تنها از این زاویه قابل توضیح است. نجات و رهایی مردم  از این وضعیت در گرو میداندار شدن سوسیالیست ها است. نیروئی که بتواند نماینده نه به وضع موجود باشد، می تواند پرچم رهایی را در دست گیرد. این نیرو فقط وفقط کمونیسم کارگری است.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *