جان کیوان صمیمی در خطر است – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کانون نویسندگان ایران، روز جمعه، ۲۴ دی‌ماه، خبر داد کیوان صمیمی، رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و فعال سیاسی زندانی در اوین، به‌رغم شرایط نامساعد پزشکی و سابقه بیماری قلبی، در آستانه “تبعید” به یکی دیگر از زندان‌های ایران است. کیوان صمیمی  به دنبال انتشار نامه‌ای با عنوان “قتل شبه عمد” و اشاره به قتل بکتاش آبتین، تهدید به تبعید به زندان دیگری شده است.

کیوان صمیمی به دنبال شرکت در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر در اردیبهشت ۹۸ در مقابل مجلس اسلامی  بازداشت و چند ماه بعد، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به سه سال حبس محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. او در هفدهم آذر ۹۹ برای سپری کردن دوره محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

تداوم بازداشت  کیوان صمیمی در زندان “خطری جدی” برای سلامت و جان او است. تداوم بازداشت او ادامه سیاست قتل خاموش زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی است. جمهوری  اسلامی با همین سیاست بکتاش آبتین این سمبل آزادیخواهی و انسانی را به قتل رساند. با اعتراضی سراسری باید در برابر این جنایت که هر روزه در زندانهای رژیم اسلامی در جریان است. ایستاد.  کیوان صمیمی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *