تغییرات اساسی از منظر حکومت، از منظر مردم – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی و معاون وزیر کشور گفته است: میل به ایجاد تغییرات اساسی در کشور در حال افزایش است.

از نظر این مقام حکومتی تغییرات اساسی یعنی ترویج بیشتر حجاب و عفاف، جلوگیری از انحراف مفاهیم دینی، درک اسلامی تر از صیغه، گسترش رویکردهای دینی در جامعه و چیزهایی شبیه به این با چاشنی وعده های بیمایه درمورد وضعیت اقتصادی، حاشیه نشینی، اعتیاد و خودکشی و غیره.

 

مردم اما خیلی وقت است تغییرات اساسی میخواهند که کمی! با تغییرات مورد نظر ایشان متفاوت است. جمع کردن بساط  صیغه و حجاب اجباری و اراذل و اوباش ترویج عفاف و حجاب، کوتاه کردن دست اسلام از زندگی مردم، پایین کشیدن تمام مقامات و محاکمه آنها، برچیدن کلیه نیروهای سرکوب، آزادیهای تمام عیار سیاسی و اجتماعی، ریشه کن کردن این سیستم و برقراری رفاه و عدالت و در یک کلام یک زندگی انسانی، یک حکومت انسانی.

آماری که این مقام حکومتی ارائه داده خود گواه عینی و تعیین کننده برای تغییرات مورد نظر مردم است. خود این مقام دولت رئیسی نگرانی اش را از تغییرات مورد نظر مردم بیان کرده است: شاخص میل به اعتراض و گرایش به الگوهایی در حکمرانی نظیر حکومت غیر دینی و حکومت سکولار و غیر دینی یک زنگ خطر برای ما است.

کار از میل به اعتراض گذشته است. اعتراضات و اعتصابات به مرحله انفجار رسیده و حکومتیان بارها اعتراف کرده اند انقلاب گرسنگان در راه است تا میل به ایجاد تغییرات اساسی به معنی عمیق کلمه جامه عمل بپوشد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *