بازسازی گورهایی برای گریز از به گور سپرده شدن! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۱۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات، وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران، می‌گویند پروژه‌های بازسازی اماکن مذهبی شیعه در عراق و سایر کشورها که هزینه‌های آن توسط ایران تامین می‌شود، تا ۲۰ سال آینده ادامه دارد.”  بنقل از خبرگزاری مهر.

“طرح توسعه “شبستان حضرت زینب با بیش از ۱۳۵ هزار متر زمین” و”شبستان حضرت زهرا با بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع” با هزینه حدود ۶۰۰ میلیون دلار فقط دو مورد از ۱۵۰ پروژه در این ولخرجی حکومت اسلامی است!

با این حساب، آیا واقعا جای تعجب است که چرا دستمزد چندین بار زیر خط فقر کارگر هم بالا کشیده میشود؟ چرا صندوقهای بیمه و تامین اجتماعی خالی شده اند؟ چرا تهیدستان فقرزده ای در پشت بامها و زیر پله ها و درون کارتن ها و داخل اتوبوسها و حتی در گورها شب را به صبح میرسانند؟

سئوال این است حکومتی که سرانش هراسشان از “شورش گرسنگان” را پنهان نمیکنند با چه منطقی تهیدستان کشور را به گورخوابی محکوم میکنند در حالیکه برای گورهای زینب و زهرا هزینه های نجومی تقبل میکنند؟

پاسخ کوتاه این است: جدا از ثروت اندوزی باندهای مختلف مافیای حاکم به نام گورهای زینب و زهرا، این حکومت نه تنها به هیچ معنانی خود را در قبال زندگی مردم مسنول نمیداند بلکه ابلهانه تصور میکند شاید بتواند با سرمایه گذاری بر گورهایی در عراق و سوریه، به گور سپرده شدنش در ایران را به عقب بیاندازد. آری ابلهانه تصور میکند!

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *