توپ زیر پای زنان است – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

توپ زیر پای زنان است

نسان نودینیان

۲ هزار زن اجازه یافتند در مسابقه فوتبال ایران و عراق در ورزشگاه حضور داشته باشند. مسابقه تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق و امارات با حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار می‌شود. این دیدارها در روزهای ۷ و ۱۲ بهمن در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. به نقل از خبرگزاری ایلنا

حضور دو هزار زن در ورزشگاه آزادی پیشروی جنبشی است که ۴ دهه علیه اسلامیزه کردن جامعه در میدان بوده است. پیشروی علیه حکومتی خشن و سرکوبگر و عربده کش. این جنبش علیه حاکمان و برای ورود زنان به ورزشگاه همیشه فعال بوده است. نظر سنجی های چند سال گذشته همواره با اکثریتی بالا موافق حضور زنان در ورزشگاه ها بوده است.

از بدو بقدرت رسیدن ضد انقلاب اسلامی در ایران، حمله به زنان به منظور اسلامیزه کردن جامعه همواره بخشی از  سیاست و اقدامات سرکوبگرانه مقامات ریز و درشت حکومت بوده است. اما جنبش رفع تبعیض و ستم بر زنان بر بستر اعتراضات کوبنده مردم و از جمله با به میدان آمدن دختران خیابان انقلاب، پیشروی های مهم و تاریخ سازی داشته است.  حکومت اسلامی فی الحال از زنان شکست سختی خورده است. به این معنا توپ زیر پای زنان است.

اعلام ۱۸ شهریور «روز مبارزه برای حق ورود زنان به استادیوم ها» و گرامیداشت یاد سحر خدایاری دختر آبی از پیشروی های مهم دیگر در جنبش نوین زنان است. دروازه های استادیوم ها باید بطور کامل بر روی زنان باز باشد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *