بازگشت اتحادیه اروپا به طالبان – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش رویترز، پیتر استانو، سخنگوی روابط خارجی کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که این اتحادیه «برای اهداف بشردوستانه حضور حداقلی کارکنان خود را در کابل از سر می‌گیرد».

همین دیروز خبر رسید دولت نروژ با دعوت از طالبان وارد چانه زنی  در پروسه رسمیت بخشیدن به این ویروس خطرناکتر از کروناه شده است. می گویند بخاطر اهداف بشر دوستانه، کدام بشر؟!  شما بشرساکن در افغانستان را زیر پا له می کنید!

هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت زنان و سرکوب خونین مبارزاتشان به دست طالبان و شاهد فرار هزاران نفره این مردم رنجدیده هستیم. هر روز شاهد دستگیری ها و زندان و شکنجه و اعدام و حمله به همه آزادیهای سیاسی و مدنی در آن جامعه هستیم. با همه این تفاسیر قدرت مناقع  سیاسی و اقتصادی دولت های غربی آنچنان زیاد است که ریشه حتی یک ذره شرم  را در وجودشان خشکانده است.

افغانستان امروز آئینه جهان نمای سرمایه داری سراپا لجن گرفته دنیای معاصر است. در مقابل این کرنش و این افتضاح سیاسی دولت های غربی باید ایستاد. باید رسوایشان کرد. باید با افشای ننگشان، پرچم انسانیت و جهانشمولی حقوق انسان را برافراشت. مردم رنجیده افغانستان لایق زندگی بهتری هستند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *