اعتراضات از اوین تا وین ادامه دارد – مینا احدی

مندرج در ژورنال شماره ۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یکی از مطالبات حرکت اعتراضی در وین آزادی زندانیان دوتابعیتی است که جمهوری اسلامی به گروگان گرفته. مسعود مصاحب یکی از آنهاست. روز جمعه دو دختر ایشان برای اعلام حمایت از اعتراضات در وین و در ایران و با خواست آزادی پدرشان درکنار ما بودند.

مسعود مصاحب بازرگان و مسئول انجمن دوستی ایران و اطریش بود که در ایران گروگان گرفته شده. جمهوری اسلامی در صدد است که ایشان و یک ایرانی- اطریشی گروگان گرفته شده دیگر، کامران قادری را با اسداله اسدی مبادله کند. اسدی به اصطلاح دیپلماتی است که قصد انفجار بمب در یک برنامه سازمان مجاهدین خلق در بلژیک را داشت. کسی که مواد منفجره را در هواپیمای مسافربری جا داده و با استفاده از امنیت دیپلماتیک، میخواست دهها نفر را به قتل برساند و لابد بعد به ایران رفته و با دسته گل از او استقبال کنند. روزنامه استاندارد در اطریش نوشت حکومت اسلامی خواهان مبادله این دو نفر با اسدی هست و دولت اطریش میداند که نمیتواند به راحتی اسدی را تحویل دهد.

آنچه مهم است اینست که ما خواهان اعمال فشار جامعه بین المللی برای آزادی همه گروگانهای دو تابعیتی هستیم. حکومت سر گردنه و قاتل و گروگان گیر را باید بایکوت سیاسی کرده و دیپلمات تروریستهایش را ازتمامی مجامع بین المللی اخراج کرد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *