حکم نرگس محمدی علیه جمهوری اسلامی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نرگس محمدی، پس از دو ماه بازجویی و حبس در یک «دادگاه» ۵ دقیقه ای به ۸ سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شده است. « رادیو فردا به نقل از تقی رحمانی همسر نرگس محمدی»

نرگس محمدی برای آخرین بار روز ۲۵ آبان ۱۴۰۰در جریان یورش نیروهای امنیتی به مراسم یادبود ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، بازداشت شد. نرگس محمدی پیش ازاین چندین بار محکوم شده و دراسارت بوده است.

ظاهرا این جمهوری اسلامی است که قدرتمند است و اسیر می کند و جامعه را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده است. اما واقعیت را باید از منظر دیگری دید. این مردم ایران هستند که با جدال و مبارزه هر روزه خود رژیم اسلامی را به سوی پرتگاه سرنگونی می رانند.

ایستادگی در مقابل حکومت توسط شخصیت هایی چون نرگس محمدی و صدها زندانی سیاسی دیگر دقیقا بازتاب آن جنبش عظیم سرنگونی طلبی است که در جامعه موج میزند و به زندانیان سیاسی نیرو میدهد که با روحیه بالا و نیرویی صد چندان زندان را به جامعه وصل کنند. این جنبش سرنگونی است که به زندانیان سیاسی در ایران قدرت میدهد تا به صراحت بگویند حکومت اسلامی دون شان جامعه است و باید گورش را گم کند. این جنبش قدرتمند اجتماعی سرنگونی طلبانه است که اوین را به وین وصل می کند و شعار اصلاح طلب – اصولگرا دیگه تمومه ماجرا را به انتخاب سیاسی مردم تبدیل می کند.

برای آزادی همه زندانیان سیاسی و برای سرنگونی جمهوری اسلامی یک مشت واحد می شویم.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *