از اوین تا وین – حمید تقوائی

مندرج در ژورنال شماره ۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ضرورت جایگزینی اعتصاب غذا با شیوه های مبارزاتی تعرضی تر و ادامه کارتر

“توسل به اعتصاب غذا به عنوان حربه‌ی اعتراضی گواه آن است که کارد به استخوان زندانیان رسیده به طوری که فکر می‌کنند تنها راه باقی مانده برایشان این است که جان خود را دستمایه‌ی رساندن صدای اعتراض‌شان به بیرون از زندان کنند. بر ما و هر انسان آزادی‌خواهی است که صدای اعتراض زندانیان سیاسی را بشنویم و از خواسته‌های آنان که به قتل یکی از پرشورترین مدافعان آزادی بیان گره خورده است، حمایت کنیم ….”

از بیانیه کانون نویسندگان ایران

تحصن اعتراضی در وین که سومین روز خود را پشت سر میگذارد طنین صدای زندانیان سیاسی در سطح جهانی است. وقت آنست که اعتصاب غذا با شیوه های تعرضی تر و ادامه کارتری جایگزین شود. اگر زندانیان سیاسی در ایران “کارد به استخوانشان رسیده” و خود را ناگزیر می بینند “جان خود را دستمایه‌ی رساندن صدای اعتراض‌شان به بیرون از زندان کنند.” ما  بیرون از زندان و بویژه خارج از ایران راههای بسیار موثر تر و تعرضی تری برای بلند کردن فریاد اعتراضمان داریم.

تحصن کنندگان وین با عمل خود در واقع به زندانیان اعتصابی اعلام  میکنند صدای آنها شنیده شده است و همصدا با کانون نویسندگان از آنان می خواهند “به اعتصاب غذای خشک خود پایان دهند و جان‌های عزیز خود را بیش از این به خطر نیندازند”.

این فراخوان علاوه بر خصلت و ضرورت آشکارا انسانی آن، راه تداوم و گستردگی بیشتر جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران را نیز هموار میکند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *