یک نرمش فوق “قهرمانانه”؟ – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته در مصاحبه با ایسنا گفت که اگر لازم باشد با آمریکا هم وارد مذاکره میشویم. منظورش مذاکره مستقیم و رو در روست.

هیچ دولتی این را شکست و عقب نشینی نمیداند که با دولتی مثل آمریکا وارد مذاکره شود. اما برای جمهوری اسلامی که صد بار رهبرش مذاکره با آمریکا را خط قرمز اعلام کرده، اما همه جا در خفا با آنها مذاکره و سازش کرده، باید حتما به صورت”قهرمانانه” انجام شود, یعنی یک فتوای خامنه ای پشت آن باشد. اینها هزار بار “خط قرمزها”یشان را “قهرمانانه” زیر پا گذاشته اند، این هم روی بقیه.

مساله اصلی اینست که یک نیرویی دارد به این حکومت فشار می آورد که کلا از خط ضد آمریکائی گری احمقانه باید کوتاه بیاید. چونکه نه اقتصاد و نه سیاست ورشکسته و نه کل موجودیتش  دیگر از پس هزینه های آن بر می آید. اما کنار گذاشتنش آن هم هزینه های سنگین تری دارد و صفوفشان را به بهم میریزد. اینجاست که باید آخوندها که خدای واژه سازی و خزعبلات هستند برای بلند کردن  پرچم سفید در برابر “شیطان بزرگ”، یک واژه خوب ابداع کنند. چون این دیگر با نرمش قهرمانانه قابل توضیح نیست. واقعا از این جماعت مافوق وقیح بعید نیست که در آستانه سرنگونی هم بگویند باید “سرنگونی قهرمانانه” را بپذیریم و راهی درِک شویم!  این را هم مردم به زودی به آنها تحمیل خواهند کرد و هم دولت آمریکا و هم بقیه را انگشت بدهان خواهند کرد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *