تروریسم اسلامی و دیپلماسی ننگین در اسلو – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نشست طالبان با نمایندگان آمریکا و اروپا در اسلو؛ متقی: تلاش می‌کنیم دولت ما ‘فراگیرتر’ شود.

دولت نروژ، به نیابت از آمریکا و متحدین غربی آن، در ادامه مذاکرات دوحه، هیئت ۱۴نفره‌ای از مقامات طالبان را به نروژ آورده‌اند تا با برگزاری سه روز نشست در پشت درهای بسته، ادامه مناسبات آن با دولت‌های غربی را هموار کنند.

سیاست داخلی طالبان همانند سابقه‌ جنایت‌بارش، توحش قرون وسطایی، سرکوب خشن و پایمال کردن ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی و سیاسی، تحت عنوان شریعت و امارت اسلامی است.

در سیاست خارجی اما علیرغم این کارنامهٔ جنایی، ناچار است به رسمیت شناخته شود، مورد تعامل جامعه جهانی قرار گیرد، تا بتواند نقشی را که غرب می‌خواهد در منطقه بازی کند. وگرنه قطعاً سقوط خواهد کرد.

رعایت حقوق بشر و دولت فراگیر، بهانه‌‌ای برای شستن دستان خونین طالبان، نمایشی عامه پسند و ابزاری دیپلماتیک در خدمت کاهش تنش‌های موجود برای به رسمیت شناسی طالبان و هموار کردن برقرای رابطه سیاسی و اقتصادی آشکار و متعارف با این هیولای تروریستی اسلامی و حقنه کردن حکومت امارت اسلامی بعنوان تنها محمل اداره کشور است.

این دیپلماسی خونین اینک رو در روی اعتراضات وسیع زنان شجاع و جسور و همه مردم آزادیخواه، می‌خواهد طالبان را به جهان و جامعه دردمند افغانستان حقنه کند!

طالبان در تعهد و توافق با دولت آمریکا و متحدین آن، برای تأمین منافع غرب درمنطقه، به قدرت بازگردانده شده‌اند. برگزاری کنفرانس اسلو بن‌بست سرمایه‌داری عصر حاضر و همه کثافت و رذالت سیاسی و دیپلماتیک آنرا آشکارتر می‌‌کند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *