صف آرایی نظامی روسیه و آمریکا – مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روسیه نیروی نظامی وسیعی را در مرزهای اوکراین گرد آورده و ژست تهاجم و تهدید بخود گرفته است. آمریکا و ناتو و اتحادیه اروپا هم متقابلا شروع کرده اند به انواع رجزخوانی و تهدید تحریم اقتصادی، کمک نظامی به اوکراین و اخیرا حتی آمریکا گفته سربازانش را آماده واکنش سریع کرده است. حالا باید مردم دنیا نفس در سینه حبس کنند که فاجعه چه وقت آغاز می شود و اوضاع چطور وخیم تر میشود!

مسلما این وضعیتی نفرت بر انگیز و سردرگم کننده است.

به یاد آورید که جنبش های اعتراضی در روسیه چند سال پیش چطور همین پوتین گردن کلفت را به لنگ کفشی پلاسیده و بیمناک از آینده خود تبدیل کرده بود؛ چطور جنبش اشغال در آمریکا و اروپا کل سیستم سیاسی و اقتصادی موجود را به زیر سوال برده بود، انقلابات موسوم به “بهار عربی” دیکتاتورها را مثل برگ خزان بر زمین میریخت و همه این حضرات را به لکنت زبان انداخته بود.

اما کشمکش کنونی می تواند که غول خفته بشریت متمدن را بخصوص در روسیه و اوکراین و دیگر نقاط جهان بیدار کند، به حرکت آورد و این وضعیت شنیع و خطرناک را تغییر دهد. در ایران اما این غول قطعا بیدار و در صحنه است! آری، انقلاب عظیم مردم ایران علیه جمهوری اسلامی نه فقط میتواند خودشان را از شر خرمگس اسلامی آزاد کند، بلکه میتواند الهام بخش تحولاتی باشد که جهان را به نفع رهایی بشر تماما تغییر دهد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *