جنبش آزادی زندانیان سیاسی: گام بعدی چیست؟ – حمید تقوائی

مندرج در ژورنال شماره ۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طرح و برجسته شدن  وضعیت زندانیان سیاسی در ایران و جلب توجه رسانه ها وافکار عمومی در سراسر جهان به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران از دستاوردهای اعتراض در اوین و وین است. اما هنوز در آغاز راه هستیم. این حرکت میتواند و باید ادامه یابد اما برای پیشروی بیشتر باید اشکال تعرضی تر و ادامه کارتری از اعتصاب غذا را در پیش گرفت.

زندانیان سیاسی و فعالین و چهرهها ونهادهای جنبش کارگری و جنبش دادخواهی و سایر جنبشهای اعتراضی جاری، میتوانند با انتشار اطلاعیه ها و بیانیه ها و با تحصن در زندانها و در  برابر زندانها  پرچم آزادی زندانیان سیاسی را برافرازند. این هدف و خواست عمومی  خواستهائی نظیر معرفی  محاکمه آمرین و عاملین قتل بکتاش آبتین، اعزام یک هیات بین المللی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران، آزادی زندانیان دو تابعیتی، آزادی فوری اعضای کانون نویسندگان، آزادی فوری همه زندانیانی که به کرونا مبتلا شده  یا در معرض ابتلا به این بیماری مهلک قرار دارند، را نیز در بر میگیرد.

با در پیش گرفتن این شیوها و شعارها جنبشی که با اعتراض در اوین و وین آغاز شده است میتواند همانند جنبش دادخواهی و همبسته با آن به یک  جنبش تعرضی و گسترده تبدیل بشودو این قابلیت را دارد که به عرصه مهمی در جنبش سرنگونی طلبانه در ایران تبدیل بشود.

حزب ما با تمام توان و امکانات خود در این جهت تلاش میکند و همه نیروها و چهره های آزادیخواه را به پیوستن به این حرکت فرامیخواند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *