برومند نجفی در یک قدمی مرگ! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، صدور رأی اعدام برای برومند نجفی، محیط‌بان را رأی “درست و علمی” خوانده.

برومند نجفی متهم است که در حین انجام وظیفه محیط بانی فردی را کشته است که گفته می شود شکارچی غیر مجاز بوده است. موضوعی که مورد مناقشه است.

طبعا نباید این اتفاق ناگوارمی افتاد. می شد از بروز آن جلوگیری کرد. برای مرگ آن جوان ۲۳ساله متاسفیم و با خانواده اش ابراز همدردی می کنیم. ولی بر خلاف رای بیدادگاه،  قتل عمدی در کار نبوده است. محاکمه عادلانه در جمهوری اسلامی معنایی ندارد. این را همه می دانیم. همکاران برومند نجفی می گویند که وی آزارش به مورچه ای هم نمی رسید. سالها با وسواس تمام از حیات موجودات زنده حفاظت کرده است. اما حالا حیات خودش در معرض خطر قرار دارد.

آز انجایی که او طبق قوانین قصاص ضد انسانی جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده است، عده ای می گویند باید برای نجاتش به خانواده مقتول متوسل شد. ما به خانواده مقتول و همه شما مردم متوسل می شویم.  از خانواده مقتول می خواهیم از اعدام برومند بگذرند و ماشه را به روی قوانین قصاص بکشند. اعدام برومند نجفی اعدام یک فرد نیست. اعدام زندگی است. قتل را با قتل جواب نمی دهند. این قانون ضدانسانیجمهوری اسلامی است. رای ما “نه به اعدام” و “آری به زندگی” است. رای ما سرنگونی رژیم اعدام است!

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *