موج وسیع خروج از کلیسا در آلمان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۱۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ایالت بایرن آلمان با موج فزاینده خروج از کلیسا روبرو شد. علت آن، اعمال خشونت‌های جنسی علیه کودکان و نوجوانان در حوزه بزرگ کلیسای کاتولیک در کل ایالت بایرن است. ثابت شده است پاپ سابق، بندیکت شانزدهم بر تجاوز جنسی چندین اسقف اعظم سرپوش گذاشته و از آنها حمایت کرده است.

موج بهمن وار خروج از کلیسا خصوصا در ایالت محافطه کار بایرن با بیشترین گرایشات دست راستی و مذهبی ضربه سهمگینی به ارتجاع مذهبی در آلمان است. کلیسا همچون همه ادیان در خدمت حفظ مناسبات اسارتبار جامعه طبقاتی و سرمایه داری است. هر کجا که اعتراضی شکل گرفته است و مردم علیه نابرابری و ظلم دست به اعتراض زدند، این مافیای مذهب است که کنار سرکوبگران نظامی قرار گرفت و همدست جنایت شد. رسالت دیگر کلیسا تبدیل فلاکت و بدبختی به امری عادی، و  تسخیر روح و روان دردمندان و ستمدیدگان است تا قیام علیه ستم از یاد برود.

واکنش به این جنایت مردان خدا در آلمان البته تماشایی بود اما این کافی نیست. باید همه این متجاوزین جنسی در برابر دادگاه قرار بگیرند و حکم عادلانه علیه آنها صادر شود. خلع لباس این متجاوزین و صرفا معذرت خواهی پاپ، فرار از این اسکاندال است. نباید اجازه داد سیستم  سرمایه داری در آلمان با مذهب مماشات کند.

باید در همه جای جهان جلوی سعید طوسی های همه مذاهب را گرفت و نهایتا جامعه انسانی را از شر مذاهب رها ساخت. این رسالت فقط با برقراری یک جامعه سوسیالیستی ممکن است زیرا سرمایه داری به مذهب نیاز دارد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *