جداسازی جنسی و کافه های بازی – سروناز سینایی

مندرج در ژورنال شماره ۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس صنف بازی و سرگرمی مشهد دیروز شنبه ، از تعطیلی و پلمب کافه‌های بازی این شهر در صورت برگزاری «بازی مختلط» خبر داد. بر اساس دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد انجام بازی‌ «مختلط» در کافه‌بازی‌های شهر ممنوع شده است.

باز هم شاهد پرده‌ای از تقابل عریان مردم و حکومت هستیم. تقابلی که علی‌رغم جدیت و اهمیت آن، جمهوری اسلامی را از سر فلاکت گاه مجبور به انجام اقداماتی مضحک می‌کند. در ادامه‌ سیاست آپارتاید جنسی  رژیم اسلامی این بار به سراغ کافه‌های بازی رفته‌است. جالب اینجاست که بهانه‌شان برای مقابله با این مکان‌ها مسایلی مثل قمار و شرط‌بندی و یا مبارزه با ویروس کرونا نیست، بلکه مشخصا نگرانی‌شان از مختلط بودن این اماکن است.

با اینکه یکی از مسولین این صنف اعلام کرده که اکثراً خانواده‌ها به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند، اما دغدغه‌ رژیم اسلامی او را وادار به انجام چنین مانورهایی می‌کند. پیشنهاد داده‌اند که برای این اماکن مثل استخرهای شنا شیفت‌های جداگانه‌ زنانه و مردانه برقرار کنند.  نفس مشکل این‌ها، همین جاست. از روز اول حاکمیت خود کوشیده‌ اند دیوار جداسازی جنسی را در جامعه، هرچه بلندتر بنا کنند و مردم نیز در مقابل از همان ابتدا با زندگی روزمره خود مشغول تخریب این دیوار بوده‌اند. تنها ترس و وحشت از جنبش رهایی زنان است که آنها را به انجام چنین مانورهایی وا می‌دارد. عاقبت این نبرد برای هر ناظر بی‌طرفی، از هم‌اکنون پیداست. پیروزی از آن مردم مترقی و آزادیخواه و شکست و هزیمت برای مرتجعان حاکم.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *