شاهد شورش‌های عظیم اجتماعی – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۲۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

احمد نادری عضو  کمیسیون آموزش مجلس اسلامی میگوید: در بحث بودجه آسیب‌های اجتماعی درصد کمی به این حوزه اختصاص داده شده و یا در موضوع مهم و حساس ارز ترجیحی، دولت دچار اشتباه شده است.” در ادامه می گوید” اگر برخی رویه‌ها تغییر نکند، کیان نظام به خطر می‌افتد. و هشدار می‌دهم این رویکردها اگر ادامه پیدا کند، به سمتی خواهیم رفت که سال ۱۴۰۱ شاهد شورش‌های عظیم اجتماعی باشیم.

این وحشت حکومتیان از جامعه ای است که آرام و قرار ندارد و خواب را  از چشم جانیان اسلامی ربوده است.  اعتراضات گسترده معلمان و کشیده شدن دامنه اش به بالای سیصد شهر در ۲ روز نهم و دهم بهمن و  تجمع سراسری امروز یازدهم بهمن در بیش از ۱۲۰ شهر، گوشه کوچکی از اتفاق بزرگی است که در پیش است. این ادامه آبان و فضای جامعه ای است که  در اعتراض به فقر و بی تامینی و با فریاد خواستهایش علیه تبعیض و نابرابری بپا خاسته و  کل بساط  سرمایه داری مافیایی حاکم را به چالش می کشد و هر روز گامی به جلوتر برمیدارد.

جامعه با شتاب بسوی انقلاب خیز برداشته و کاربدستان حکومتی را به وحشت و هراس انداخته است. کار حکومت از «تغییر در برخی رویکردها» گذشته است خانه حکومت از پایه ویران است. انقلاب علیه فقر و فلاکت و بی عدالتی و برپایی آزادی و برابری بر در می کوبند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *