حماس و موشک های جمهوری اسلامی – رضا مرادی

مندرج در ژورنال شماره ۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اسامه حمدان، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی  حماس در سخنانی اعلام کرد: حمایت‌های ایران از مقاومت، فلسطین را به مرحله آزادسازی رسانده است. او گفت: این معادلات، فلسطینی‌ها را از مرحله نبرد با سنگ به نبرد با موشک منتقل کرده است. مردم فلسطین در میدان نبرد تنها نیستند. حمایت ایران، فلسطین را به مرحله آزادسازی رسانده است. (خبرگزاری مهر)

مردم ایران اما سالهاست که موضعشان در قبال حمایت های جمهوری اسلامی از تروریست های اسلامی در منطقه را اعلام کرده اند. “فلسطین را رها کن، فکری به حال ما کن” شعاری است که نفرت مردم ایران از سیاست های حکومت در قبال سرکوبگران حماس و غیره را به روشنی ابراز می کند. این شعارالبته بی تفاوتی در قبال سرنوشت مردم فلسطین نیست بلکه اعتراض به حکومت حامی تروریست های اسلامی در فلسطین است. مردم لبنان و فلسطین هم دل خوشی از این اسلامی ها ندارند!

هنوز اعتراضات علیه فقر و شکاف طبقاتی بین توده مردم فقیر و «آقازاده های حزب الله» در لبنان جریان دارد. اعتراضاتی که در سال ۲۰۱۹ وسیعا لبنان را فرا گرفت، همچنین ادامه دارد. آخرین خبر از اعتراضات لبنان در ۲۳ دی ۱۴۰۰  مربوط به  اعتراضات رانندگان کامیون و اتوبوس و گروه های دیگر، مقابله با بحران اقتصادی است که جاده های اصلی پایتخت و سایر مناطق را مسدود کردند.

یک قدم مهم برای خلاصی مردم در منطقه از این همه ستم اجتماعی رهایی از دست حکومت ها و جنبش اسلام سیاسی است. مردم ایران در این زمینه پیشاپیش صف حرکت می کنند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *