اسپارتاکوس های زن در ایران علیه بردگی جنسیتی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

صبا کُرد افشاری که در دادگاه انقلاب تهران به اتهام بی حجابی و «تشویق به فساد و فحشا» به ۱۵ سال حبس و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به هفت‌ و نیم سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک ‌و نیم سال حبس محکوم شده است، هم اکنون به دلیل اعتراض به «نبود آب گرم برای استفاده زندانیان» از سوی شورای انضباطی زندان قرچک به مدت سه ماه از حق مرخصی محروم شد.

قیام بردگان به رهبری اسپارتاکوس علیه برده داری تا ایستادگی جانانه زنان علیه بردگی جنسیتی در ایران حلقه های یک جنبش واحد اند. جنبش رهایی بشر برای رسیدن به یک جامعه انسانی.

قیام علیه برده داری جنسیتی اما در ایران هنوز در جریان است. این قیام شخصیت ها و نقش آفرینان بسیاری دارد. زنانی که به بردگی اسلامی و خشک مغزان متعفن تاریخ «نه» می گویند و برای به چنگ آوردن یک زندگی برابر و انسانی تا پای جان می جنگند و زندان و شکنجه را به جان می خرند.

صبا یکی از آنها است که علیرغم بیماریهای متعدد در برابر زامبی های تاریخ کوتاه نمی آید و صدای همه کسانی می شود که آینده روشن و برابر را نوید میدهند. در آستانه روز جهانی زن یک صدا و یک نفس فریاد می زنیم: زنده باد اسپارتاکوس های زن در ایران.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *