گرانی‌ها و داستان ارثیه دولت قبلی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز شنبه رسانه‌ها در ایران از افزایش دوباره قیمت گوشت قرمز و ماهی خبر دادند. اما روزنامه کیهان شریعتمداری وابسته  به بیت رهبری اعاد کرد که مسئول گرانی ها  دولت قبل است.

خبرگزاری فارس نوشت: قیمت دام زنده با اضافه شدن نرخ سود مغازه‌دار، بیش از ۱۷۰ هزار تومان و  گوشت ماهی نیز باز هم گرانتر شده و هر کیلو قزل آلا ۷۸ هزارتومان به فروش می‌رسد. قیمت هر کیلو گوشت گوسفند ۱۵۰ تا ۱۵۵ هزار تومان است که نسبت به دو هفته گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته است.

این افزایش قیمت ها می تازد و به جلو می رود و در مسیر پیشروی خود زندگی های بیشتری را نابود می کند. در این وضعیت تنها یک صدا از سوی حکومت به گوش می رسد. «مقصر دولت قبلی است».

این جملهِ آشنا  خمینی در سال ۱۳۵۷ است که گفت: مسئول فقر و خرابی های این مملکت، حکومت آن «پدر و پسر» است. از آن تاریخ تا امروز این روند مقصر سازی ادامه دارد. در این میان یک چیز به خوبی روشن شده است. مردم مسئول خانه خرابی و تباه شدن زندگی خود را خوب می شناسند. یک حکومت، یک سیستم، یک مجموعه به نام حکومت اسلامی با همه بازیگرانش از روز اول تا همین امروز. اینها حلقه های به هم پیوسته یک زنجیرِ به هم بافته اند. مردم در حال از هم گسیختن این زنجیر اند. یک مقدار اتحاد و تشکل بیشتر. یک دی ماه ۹۸ دیگر. صدای شکستن به وضوح به گوش می رسد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *