عراق بی رهبر – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس‌جمهوری کشور به حد نصاب دو سوم نمایندگان نرسید و انتخاب رئیس جمهوری عراق به زمانی نامعلوم موکول شد”.

باید یادآوری کرد که پست ریاست جمهوری در عراق جنبه تشریفاتی دارد و قدرت سیاسی بین نخست وزیر و پارلمان موزائیکی این کشور تقسیم شده است. پس از سقوط صدام، طبق توافق فی مابین نیروهای سیاسی، ریاست اقلیم کردستان به بارزانی ها و حزب دمکرات و ریاست جمهوری به اتحادیه میهنی، پست نخست وزیری به شیعیان و ریاست پارلمان به سنی ها واگذار شد. کاندیداتوری “هوشیار زیباری” ریاست جمهوری از حزب دمکرات کردستان که در مظان اتهام فساد مالی روبرو است فعلا به تعلیق درآمده است.

تشکیل چنین مافیای موزائیکی توسط آمریکا و متحدینش، به باندهای تروریستی و تبهکار اسلامی و قومی – عشیرتی که کرسی های پارلمانی را قبضه کرده و هم از حمایت های مستقیم مادی و نظامی ایران و عربستان برخوردار بوده اند فرصت داده تا عراق را عرصه تاخت و تاز وغارت و چپاول خویش قرار دهند. فساد مالی هوشیار زیباری فقط نوک قله کوه یخی است که به سطح آمده است.

بحران حکومتی عراق تا به میدان آمدن دوباره نیروی سوم، نیروی انقلاب، همان نیروئی که التحریرها را به مدت دو سال به اشغال درآورده بود، ادامه خواهد داشت. بورژوازی عراق به کمک کمپ جهانی سرمایه داری با تمام جنایاتی که مرتکب شده نشان داده که توان کنترل اوضاع و بهبود شرایط فلاکتبار زندگی مردم را ندارد و باید گورش را گم کند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *