خمینی و هویزر، همافران و قیام بهمن – مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۳۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در ۱۹ بهمن ۵۷ گروهی از همافران ارتش شاه به دیدار خمینی رفتند که وقت خودش سروصدای زیادی کرد. امسال خامنه ای در سالگرد آن روز از همافران تجلیل کرد و گفت: «این حرکت نشان داد محاسبات آمریکا و رژیم منحوس پهلوی غلط بود و از جایی ضربه خوردند که تصورش را هم نمی‌کردند.»

خامنه ای چرند میگوید. همافران به انقلاب ۵۷ و صف مردم برای رهایی از حکومت شاه پیوستند نه به خمینی. بعلاوه خمینی و آمریکا آشکارا بر سر انتقال ارتش توافق کردند که اتفاقا همین همافران آنرا برهم زدند!

وقتی آمریکا و دول غربی متوجه شدند که شاه نمی تواند انقلاب ۵۷ را سرکوب کند، نقشه غرب این شد که قدرت به خمینی و شرکاء انتقال پیدا کند و ارتش شاه هم با خمینی بیعت کند. ژنرال هویزر به تهران آمد و سران ارتش را به انجام این نقشه قانع کرد. اما قیام ۲۲ بهمن این نقشه بالایی ها برای حفظ دستگاه سرکوب شاه و انتقال صحیح و سالم آن به خمینی را کاملا برهم زد . شروع کننده قیام همافران بودند که با دژبانی وارد درگیری مسلحانه شدند که مردم دخالت کردند و این شروع حرکت خودجوش، عظیم و برق آسایی شد که در عرض ۲۴ ساعت و در سراسر ایران تمام پادگانها و مراکز ساواک و پلیس توسط مردم تسخیر و خلع سلاح شدند.

چه بسی اسلحه های آن دوره هنوز دست مردم باشد و به وقت خودش علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند!

خیل آخوندهای بلندگو به دست جلو پادگان‌ها فریاد می‌زدند امام فرمان قیام نداده و کسی گوش نمیکرد.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *