گوهر عشقی ما میرزمد! – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۳۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گوهر عشقی مادر زنده یاد ستار بهشتی بار دیگر به سخن در آمده و از زندانیان سیاسی که اعتصاب غذا کرده­اند خواسته که اعتصاب خود را بشکنند. وی خطاب به زندانیان سیاسی که بعد از قتل بکتاش آبتین دست به اعتصاب غذا زده­اند می­گوید : “جمهوری اسلامی خواهان نابودی آزادی‌خواهان است، نگذارید که ما در مقابل جمهوری اسلامی بشکنیم.”

گوهر عشقی مادر دادخواهی است که نامش نه صرفا بواسطه فرزند جان باخته­اش بلکه نام او بواسطه مبارزه قاطعش علیه جمهوری اسلامی مطرح است. او خود به یک مبارز تمام عیار علیه حکومت اسلامی خونریز تبدیل شده.

هدف مهم جمهوری اسلامی از قتل و عام زندانیان سیاسی ایجاد رعب و هراس بوده. نمونه گوهر عشقی اما ثابت کرده که این سیاست شاید برای مدتی موثر باشد ولی موج برگشت آن مانند سونامی عمل می­کند.

روزی که فرزند گوهر عشقی را از پیش او ربودند، او خواستار حکم قضایی شد و ماموران اسلحه کمری را به رُخ او کشیدند که این حکم است!

اما نه تنها کُلت بلکه کل حکومت هم نتوانسته در اراده او در مبارزه علیه جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند، بلکه حکومت را چنان در مصاف با خود به بن بست کشانده که چندی پیش سعی در ترور او داشتند که خوشبختانه موفق نشدند.

و او همچنان استوار می­رزمد. گوهر عشقی نماد مقاومت مادران دادخواه است. مادری که نه بواسطه مادر بودن بلکه چون یک انسان شریف پرچمدار مبارزه علیه “جمهوری اسلامی خونخوار” است. او بی شک گوهری است در راه عشق به آزادی و عدالت.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *