خدمات “شهبانو” برای “شاهزاده” در متن ترور شیمیایی! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

فرح پهلوی در باره مسموم کردن دانش آموزان بیانیه داده است. در بیانیه فرح پهلوی دو مورد قابل توجه هستند که به هم مربوطند.

اولین مورد سئوال او درباره مسبب مسمومیتهاست که در عین حال پاسخ است تا سئوال: “آیا نمی‌توان پذیرفت که در بطن و لایه‌های این نظام زن‌ستیز، عواملی با توحش در صددند که نقش زن در جامعه امروز را به هر قیمت محو و نابود کنند؟”

این یعنی اینکه نباید کل نظام را یک کاسه زیر سئوال برد. باید حواسمان به “روحانیت خوب” باشد. باید حواسمان به “سرداران خوب” باشد! این نوع پاسخ به منشاِ ترور شیمیایی دانش آموزان دقیقا شبیه ادعای بخشهایی از خود رژیم اسلامی است که تا همین دیروز تلاش میکردند سناریوی تکراری “عناصر خودسر” را به میان بکشند  و طبق معمول کل نظام اسلامی را از زیر ضرب در ببرند.

اطلاعیه وزارت کشور معلوم کرد که نظام اسلامی سناریو را تغییر داده است. معلوم شد سربازان گمنام امام زمان عوامل جنایت را پیدا کرده اند: “عناصری که در اغتشاشات اخیر دست داشته اند و با رسانه های معاند ارتباط دارند”! ما که این جانیان را میشناسیم میدانیم که حکومت در فکر راه انداختن اعتراف اجباری از تعدادی بیگناه است!

دومین مورد، فراخوان فرح پهلوی به روحانیون و سرداران است که ادامه و نتیجه منطقی سئوالش است. “من از روحانیون پاکدل خارج از مدار ولایت فقیه، از نظامیان و سپاهیان و همه مقامات دولتی که دل‌هایشان با ایران است می‌خواهم که چنین ستمی را برنتابند و یار هم‌میهنان خود باشند”.

این فراخوانی برای نجات دانش آموزان از ترور شیمیایی نیست. فراخوانی برای نجات روحانیت وسرداران سپاه از انقلاب مردم است. دو نیرویی که رضا پهلوی سالهاست برایشان پیام همدلی و اتحاد میفرستد. دو نیرویی که قرار است در توهمات مالیخولیایی بازگشت سلطنت به ایران “معنویت اسلامی” و “نظم و امنیت سیاسی” برقرار کنند.

فرح پهلوی با بیانیه اش تلاش میکند در بستر نگرانی یک جامعه از سرنوشت فرزندانشان، برای آرزوی بازگشت فرزند خودش به قدرت از درون نظام اسلامی متحد جلب کند. در قالب دلسوزی به دانش آموزان، “شهبانو” برای پروژه “شاهزاده” خدمات سیاسی ارائه میدهد.

این بیانیه نه تنها سرشار از ریاکاری سیاسی است بلکه در عین حال یک دهن کجی آشکار به هزاران مادر و پدری است که همین دیروز در مقابل نهادهای آموزش و پروش تجمع کردند اما شعار ندادند  مرگ بر “عواملی در بطن و لایه های این نظام”! برعکس  فریاد زدند: “مرگ بر حکومت بچه کش”.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *