منشور مطالبات پیشرو زنان سزاوار بیشترین حمایتهاست! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امسال، روزجهانی زن مصادف شد با ششمین ماه انقلاب بزرگ “زن زندگی آزادی” علیه حکومت اسلامی. حکومتی که تا مغز استخوان فوق ارتجاعی و زن ستیز است. حکومتی که با یورش به زنان حیات سراپا فساد و جنایتش را آغاز کرد و امروز با انقلاب زن زندگی آزادی به پیشگامی زنان شمارش معکوس برای پایان حیات ننگینش آغاز شده است.

بعد از “منشور مطالبات حداقلی بیست تشکل صنفی و مدنی” که منشاء شور و شعف فراوانی بود، در آستانه هشت مارس امسال، منشور دیگری تحت عنوان “منشور مطالبات پیشرو زنان” منتشر شد که به هشت مارس امسال و همچنین به انقلاب “زن، زندگی، آزادی” غنای بیشتری بخشید. این منشور در ادامه منشور بیست تشکل براستی تصویر روشنتری از مضمون انسانی و پیشرو انقلاب مردم را به نمایش گذاشت.

در مقدمه “منشور مطالبات پیشرو زنان ایران” از انقلاب “زن زندگی آزادی” این تصویر  داده شده است:

انقلابی که اتفاق افتاد تا “به کل بساط زن ستیزی قانونی، دولتی و قضایی در یک کلام زن ستیزی سیستماتیک و حکومتی پایان دهد و به تبع آن کل جامعه ایران نیز از ظلم و ستم و بی عدالتی و تبعیض رهایی یابد.” “یک رنسانس عظیم و تاریخی علیه مذهب و زن ستیزی”، “اولین انقلاب زنانه تاریخ بشریت … که با از بین بردن حکومت آپارتاید جنسیتی، قطعا تاثیرات آن نه فقط روی زنان بلکه روی کل جامعه ایران، و نه فقط در ایران بلکه در خاورمیانه و حتی جهان خواهد گذاشت.”

“منشور مطالبات پیشرو زنان” با وضوح و صراحتی کم سابقه خواسته هایی “پیشرو، مدرن و سکولار بر اساس آخرین دستاوردهای مبارزات جنبشهای پیشرو و مترقی انسانی و جهانشمول” را لیست میکند. چند قلم از خواسته های منشور اینها هستند:

جدایی دین از دولت، حکومت، دستگاه قضایی و آموزش و پرورش؛ آزادی اندیشه و عقیده و بیان، آزادی مذهب، بی مذهبی و بی خدایی و لغو مذهب رسمی؛ آزادی پوشش و لغو حجاب اجباری؛ جرم انگاری و اعمال مجازات قانونی برای تجاوز و آزار جنسی؛ جرم انگاری و اعمال مجازات قانونی برای قتل ناموسی؛ بیمه بیکاری، بیماری و بازنشستگی مکفی.

لیست خواسته های منشور وسیعتر است و بی تردید انتشار این منشور به  آرزوها و اهداف انقلاب “زن زندگی آزادی”  پرتو تازه ای افکنده است.

“منشور مطالبات پیشرو زنان” سزاوار بیشترین حمایتها از مردم بپاخاسته علیه حکومت اسلامی تا مغز استخوان ارتجاعی، ضد زن، ضد کارگر و ضد هر نمادی از دستاوردهای انسانی بشریت است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *