خلاصه ای از اطلاعیه حزب کمونیست کارگری: چهارشنبه سوری یک روز پر طنین انقلاب

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چهارشنبه سوری امسال یک روز اعتراض و سرنگونی و انقلاب بود. دیشب  ۲۳ اسفند شب چهارشنبه سوری در فضای پرالتهاب و انقلاب در جامعه برگزار شد.  در این روز مردم در جمعیتهای بزرگی در شهرهای مختلف به خیابان آمدند، جشن و شادی کردند، شعارهای ضد حکومتی سر دادند،  با نیروهای حکومتی درگیر شدند و یک روز فراموش نشدنی از انقلاب را رقم زدند. در این روز در شهرهای مختلف مردم در پاسخ به فراخوان سه روزه از سوی تشکلهای مختلف دانشجویی و جوانان انقلابی وسیعا در سطح سراسری خیابانها را قرق کردند.

گزارشات از جشن و آتش افروزی در خیابانها و محلات مختلف تهران و  شهرهای دیگر خبر میدهند. از جمله در شهرهای کرج، بوکان، نقده، پیرنشهر، مریوان، دهگلان، سقز، مهاباد، اصفهان، بانه،  قم، دیواندره، زنجان، بوشهر، کرج، شیراز، شهریار، گرگان، تبریز،  یزد، همدان، سنندج، کامیاران، زاهدان، نقده، جوانرود، ارومیه، اهوز، مشهد و قائمشهر جشن چهارشنبه سوری برگزار شد. فریاد مرگ بر دیکتاتور در تمام این شهرها طنین افکن شده بود.

در تهران در محلات مختلف شهر جوانان و مردم معترض با روشن کردن آتش به مناسبت چهارشنبه سوری آتش افروختند و رقص و پایکوبی کردند و شعار دادند. در محلاتی از جمله هفت حوض مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگری علیه حکومت سر دادند.

در شهرهای دیگر از جمله در سنندج، کرج، رشت، اصفهان  و  خرم آباد جوانان آتش روشن کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در دیواندره جوانان معترض فرمانداری شهر را به محاصره در آوردند و علیه حکومت شعار دادند. در رشت جمعیت زیادی در خیابانها فریاد آزادی، آزادی، آزادی سر دادند. در اصفهان جوانان با آتش روشن کردن و شعار دهی فریاد زدند:”فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی”. در کمالشهر کرج و اهواز نیز مردم آتش روشن کردند و ترانه پخش کردند  و فضایی از شادی شکل گرفت. در کرند کرمانشاه جمعیت بزرگی گرد آتش جمع شدند و فضایی از اعتراض و شعاردهی و شادی برپا کردند.

بدینگونه امشب یک شب دیگر از انقلاب زن زندگی آزادی بود و شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد آزادی، آزادی ، آزادی و پخش ترانه “برای” در همه جا طنین انداز گردید. در بسیاری از محلات تهران و در شهرهای مختلف جوانان با نیروهای سرکوب درگیر شدند و آنها را عقب راندند. یک قدرتنمایی بزرگ مردمی در مقابل نیروی سرکوب را در چهارشنبه سوری شاهد بودیم.

نابود باد حکومت اسلامی!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *