مسمومیت های سریالی و رژیم درمانده – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مسعود ستایشی،‌ سخنگوی قوه قضاییه رژیم اسلامی درباره مسمومیت های سریالی از خبرنگاران خواسته است که از کلمه «بدحالی» به جای “مسمومیت” استفاده کنند. او همچنان گفته است: “مسمومیت یک چیزی است که باید عوارض آن مشخص باشد. آزمایشگاه‌های تخصصی و سم‌شناسی مشخص می‌کنند که مسمومیت هست یا نه.”

برخوردهای متناقض جمهوری اسلامی به مسمومیت های سریالی گواه درماندگی این رژیم در قبال اعتراض جامعه به این جنایت هولناک است. اول انکار کردند. بعد عده ای از آنها گفتند که کار یک گروه مذهبی است که می خواهد دختران به مدرسه نروند. سپس بیانیه پشت سر بیانیه دادند و دانش آموزان را مقصر دانستند که دنبال ماجراجویی بودند و یا “معاندینی” که می خواستند “ناامنی” بوجود بیاورند و رژیم را “بدنام” کنند. سپس خبر از ارشاد عده ای دادند و بعد گفتند صد نفر را دستگیر کرده اند و حالا هم می گویند که از مسمومیت حرف نزنید!!

این برخوردهای وقیحانه و بی شرمانه نسبت به جنایتی که هزاران کودک و نوجوان و حتی بزرگسال را هدف قرار داده است تنها از دست حکومتی بر می آید که خودش عامل این جنایت است و حالا چون واکنش محکم مردم معترض را دیده است به هذیان گویی افتاده است. با مسمومیت های عامدانه سریالی می خواستند از دانش آموزانی که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی علیه نظام و ارزش های گندیده آن دست به شورش زده بودند انتقام بگیرند. می خواستند جامعه را مرعوب کنند. موفق نشدند. صدای خانواده ها بلند شد. معلمان دست به اعتراض زدند. جامعه یکپارچه شعار داد که “راه نفس بریده، جنبش ادامه می ده”! هر کاری که رژیم برای عقب راندن مردم می کند به ضد خودش تبدیل می شود. از همین رو به تناقض گویی و پرت و پلا گفتن می افتند تا ابعاد جنایتی که خود مسئول آن هستند را کوچکتر جلوه دهند.

با اعتصاب و اعتراض همچنان باید جلوی این جنایت را گرفت. مدارس نباید قربانگاه فرزندان ما باشد. مردم عاملین این جنایات عامدانه را می شناسند. اگر آنها فرزندان ما را هدف قرار داده اند ما نیز آنها را آماج وسیع ترین حملات اعتراضی خود قرار می دهیم. حملات شیمیایی باید فورا متوقف شوند. اما حتی اگر این حملات نیز پایان یابد، ما هیچگاه این جنایت را فراموش نخواهیم کرد و مبارزه ما تا سرنگونی این حکومت بچه کش و محاکمه همه آمرین و عاملین این جنایت ادامه خواهد یافت.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *