سومین روز شعاردهی و اعتراضات در چهارشنبه سوری – خلاصه ای اطلاعیه حزب کمونیست کارگری

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۲۴ اسفند در سومین روز فراخوان تشکلهای دانشجویی و جوانان انقلابی محلات به مناسبت چهارشنبه سوری و در تداوم انقلاب، در مناطق مختلف تهران و شهرهای دیگر مردم به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سردادند. در تهران در روی پل هوایی گروهی از زنان با شعار مرگ بر دیکتاتور حجاب بر گرفتند. در تهرانسر جمعی از مردم در خیابان از جمله شعار میدادند:” امسال سال خونه، سید علی سرنگونه”، “مرگ بر کل نظام”. در اکباتان جوانان شعار “امسال سال خونه سید علی سرنگونه” را سر دادند.

در اطلاعیه حزب از جمله اشاره شده است که در شهرهای دیگری از جمله ساری، بوکان و کرج هم مردم به خیابانها آمدند و شعارهای مختلف علیه حکومت از جمله شعار “زن، زندگی، آزادی” سر دادند.

در شوش و اهواز بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به فقر و گرانی و بی تامینی و برای پیگیری خواستهایشان بار دیگر دست به اعتراض زدند. بازنشستگان در اهواز شعار میدادند “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه” و “درمان رایگان حق مسلم ماست”. در شوش بازنشستگان سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی” را با خشم همخوانی میکردند.

امروز همچنین رقص حمایتی دیگری برای دختران اکباتان را شاهد بودیم. دختری در فضای عمومی باغ غدیر اصفهان در حمایت از دختران اکباتان در روز جهانی زن رقص گروهی خود را منتشر کرد. در اعتراض به پیگرد دختران اکباتان از سوی حکومت، کارزاری حمایتی با وسعت به جریان افتاده است. جامعه با کل بساط آپارتاید جنسی حکومت فعالانه در جدالست.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵ مارس ۲۰۲۳

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *