سپیدهِ “مدوسا” و خامنه ای “ضحاک” – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سپیده قلیان، فعال سیاسی مقاوم و شناخته شده روز چهارشنبه ۲۴ اسفند بعد از تحمل چهار سال و هفت ماه زندان، پیش از پایان محکومیت ۵ ساله اش آزاد شد. ویدئویی از هنگام آزادی او از زندان نیز منتشر شده است که او بی حجاب است و شعار می دهد: “خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک.” فقط چند ساعت بعد از “آزادی”، سپیده همراه با خانواده در مسیر رفتن به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

سپیده بخاطر دفاع از آزادی و در کنار مبارزات کارگران هفت تپه بودن به زندان محکوم شد، شکنجه و تبعید گردید و سالها در زندانهای این حکومت زجر کشید. جمهوری اسلامی با ایجاد یک شرایط غیر انسانی برای همه زندانیان سیاسی و از جمله سپیده قلیان این پیام را به جامعه داد که مخالفت با این حکومت عقوبت سختی دارد و تاوان ایستادن در برابر این رژیم سنگین است. همین سپیدهِ قهرمان اما دم درِ زندان و در همان لحظه نخست آزادی اش، به زیرخاک کشیدن خامنه ای را فریاد زد و نشان داد انقلاب ایران چه نمایندگان شجاعی دارد و خامنه ای و رژیمش مفلوکتر از آن هستند که بتوانند در برابر انقلاب و رهبران دلیرِدر میدانش یارای مقاومت داشته باشند.

مسیر این انقلاب زیبا روشن است. “ضحاک” زیر خاک کشیده می شود و مدوساهای انقلاب به اسطوره های جاودان انقلاب بدل می شوند. بعد از نزدیک به ۵ سال اسارت همگان دیدند سپیده تغییر نکرده است، سپیده های دربند تغییر نکرده اند، دهها هزار زندانی که در جریان انقلاب “زن زندگی آزادی” به اسارت در آمده اند تغییر نکرده و در برابر جانیان زانو نزده اند. نه تنها زانو نزده اند که با قدی افراشته و مشتهای گره کرده از درون و بیرون زندان ناقوس مرگ این حکومت جنایتکار ضد بشری را به صدا در می آورند. مراسم های چهارشنبه سوری اخیر یک نمونه دیگر از این قدرت انقلاب است که به پیش می تازد.

ضد انقلاب اسلامی برای چندمین بارسپیده را به بند کشید اما سپیدهِ آزادی بر در می کوبد و فصل خوش خوشبختی در راه است. سپیده ما همراه با همه اسرا به قدرت انقلاب آزاد می شوند و آزادی سرود همیشگی ما می شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *