رقص خیابانی دختران در قم دو تصویر در یک قاب – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در ادامه کارزار همبستگی با دختران اکباتان، چند دختر در خیابانی در قم رقص گروهی اجرا کردند.

دو تصویر از یک جامعه. دو حال و دو آینده در قاب یک جامعه. یک تصویر فقط سیاهی است و تیره روزی. تصویر مادران به عزا نشسته از غم جانفرسای فرزندان به قتل رسیده، تصویر مراسم های مذهبی فرمایشی و صرف هزینه های میلیاردی برای رونق دادن به خرافات و عقب ماندگی های بیشمار فرهنگی. در تصویر اول شعله زندگی رو به خاموشی است. خندیدن و شاد بودن و لذت بردن جرم است و جزا دارد. هر چه هست تیرگی است. این تصویری آشنا برای همه ما است.

تصویر دوم، همه زیبا است و تلاش و تکاپو برای یک زندگی شاد و انسانی. تصویر جامعه ای که رقص و ترانه و زندگی اجتماعی را دوست دارد و برای بدست آوردن آن لحظه ای از تلاش دست نمی کشد.

انقلاب زن زندگی آزادی جدال سخت و نفس گیر دو زندگی است. یکی میرنده و در حال نابودی و دیگری بالنده و در حال شکوفایی. انقلاب ایران تنها انقلابی در جهان است که با رقص به جنگ یک حکومت تا دندان مسلح رفته است. پیروزی این انقلاب فقط جاودانه کردن شای نیست که همراه با خود برابری و آزادی همگان را همراه خواهد داشت و نوید دهنده یک جامعه خوشبخت در جهان خواهد بود. طوری که پیروزی این انقلاب، الگویی خواهد شدن برای همه جا که برای بهتر و انسانی زیستن مبارزه می کنند.

رقص دختران انقلاب را همگانی کنیم. زیرا زیبایی و خوشی سلاح برنده ای است در برابر حکومت عزای اسلامی.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *