اعدام محی الدین ابراهیمی و غرش انقلاب – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محی الدین ابراهیمی روز شنبە ۱۲ آبان ٩۶ در حالی کە مشغول کولبری بود توسط نیروهای مستقر در پایگاه ”بیمضرتە“ اشنویە مورد اصابت گلولە قرار گرفت و بە شدت زخمی و همانجا بازداشت شد. نورالدین ابراهیمی برادر این زندانی سیاسی اردیبهشت ۱۳۹۶ و چند ماه قبل از بازداشت محی الدین، در حین کولبری در مرز اشنویه با شلیک مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به قتل رسیده بود. همچنین محمد باپیر ابراهیمی پدر وی نیز پیشتر توسط سپاه پاسداران کشته شده بود. یک شب قبل از اعدام، فرزند او فخرالدین ابراهیمی در مقابل زندان بازداشت شد. روز یک‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ صدور حکم اعدام محی‌الدین ابراهیمی به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران در زندان مرکزی ارومیه رسماً به وی ابلاغ شد و نهایتا سحرگاه جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ (۱۷ مارس ۲۰۲۳)، حکم اعدام این زندانی ۴۳ ساله اهل روستای ” الکاوی”  اشنویه دارای یک فرزند معلول در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد.

در توصیف عمق چنین جنایتی کلمات ناتوان از بیان این حد از سبعیت، بیرحمی، قتل پدر و دو برادر توسط جلادان اسلامی است. تحمیل کولبری و به قتل رساندن برادر و پدر برای تهیه لقمه نانی از یک سو و از سوی دیگر اعدام محی الدین و هزاران انسان دیگر در خدمت تداوم بخشیدن به یک ساختار ضد بشری، هویت و موجودیت پدیده شومی بنام حکومت اسلامی است. حاکمان اسلامی در شرایطی به این اعمال ضد انسانی مبادرت می ورزند که افق سرنگونی خود را لحظه به لحظه از نزدیک مشاهده می کنند. تنها سلاح باقیمانده در دستان خون آلود این آدمکشان در برابر مردم انقلابی و در مقابل جوانان که با فریادهای زن زندگی آزادی و  سرنگون باد حکومت اسلامی  مداوما ضربه های محکم تری بر این دستگاه آدمکشی وارد می کنند، راهی جز قتل حکومتی در برابر خود نمی یابند.

قاتلان اسلامی بخوبی دریافته اند که نه تنها اعدام اسیران در زندانهایشان  نتوانسته است مردم انقلابی را ساکت کند و به خانه بفرستد بلکه روز به روز خشم و نفرت جامعه ای بپا خاسته و تشنه یک زندگی انسانی، و عزم مردم را برای ریشه کن کردن این پدیده شوم تاریخ بشری استوارتر کرده است که یکبار برای همیشه آنرا به زباله دان تاریخ بریزند. این رسالت را ما مردم و انقلاب زن زندگی آزادی برای برای پایان دادن به قتل حکومتی و تحقق آرمانهای انسانی به سرانجام خواهیم رساند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *