بازگشایی پرونده حکومت اسلامی کودک کُش – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اگر بشر متمدن والاترین ارزش‌های انسانی و اجتماعی خود را حمایت بی‌دریغ از کودکان، تأکید بر حق همه کودکان برای رشد و تعالی و شادی و امنیت و رفاه می‌داند، حکومت اسلامی دقیقا نقطه مقابل آن در پایمال کردن همهٔ آن ارزشهای والاست!

انتشار گزارش تکان دهنده تحقیقات سازمان عفو بین‌الملل در باره وضعیت کودکان ربوده شده توسط نیروی سرکوب حکومتی در خیزش انقلابی زن زندگی ‌آزادی یک بار دیگر توحش هولناک حکومت اسلامی در برخورد به مخالفین، از جمله کودکان و نوجوانان را مقابل چشم جامعه جهانی می‌گذارد.

کودکانی که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ربوده شده و مورد انواع آزار و شکنجه جنسی، جسمی و روانی قرار گرفته‌اند شهادت می‌دهند که: “به ما شوک الکتریکی زدند، با اسلحه به صورتم زدند، به پشتم شوک الکتریکی زدند و با باتوم به پاها، پشت و دستانم زدند. آنها تهدید کردند که اگر به کسی بگوییم، دوباره ما را بازداشت خواهند کرد، بدتر از آن عمل می‌کنند و اجساد ما را به خانواده‌هایمان تحویل می‌دهند”.

تحقیق مستقل سازمان عفو بین‌الملل گواهی می‌دهد که چگونه مأموران امنیتی “با لمس و وارد کردن شوک الکتریکی به اندام‌های تناسلی کودکان، تهدید به اعدام و تجاوز، برای تنبیه و تحقیر کودکان و اعتراف‌گیری از آن استفاده کرده‌اند. نگه‌داشتن سر کودکان زیر آب، تجویز قرص‌هایی ناشناخته و به‌دار آویختن نمایشی نیز، از روش‌هایی است که در مورد کودکان به‌کار گرفته شده‌است”.

علاوه بر هزاران کودکی که در اعتراضات خیابانی، در یورش به مدارس، حملات شبانه به خانه‌ها ربوده شده و تحت آزار و شکنجه قرار گرفتند بیش از هفتاد کودک با ضربات باتوم، پرتاب از بلندی، شلیک مستقیم گلوله جنگی، با قساوت غیر قابل باروری به قتل رسیدند. حتی اجساد آنان ربوده شده و در مکان‌های ناشناس و دور از دسترس دفن گردید. برخی از نوجوان‌ها و جوانان پس از رهایی از بازداشت، از شدت فشار روانی دست به خودکشی زدند! صدها کودک و نوجوان با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای نابینا شدند و بشدت مجروح گردیدند. گرفتن اعترافات اجباری از کودکان و نوجوانان، تروما، تأثیرات مخرب روانی، وحشت و کابوس‌های پس از رهایی از زندان، بخش دیگری از زندگی مالامال از اضطراب آنان است.

این اعمال جنایی وحشیانه جمهوری اسلامی در رفتار با کودکان و نوجوانان است! حملات شیمیایی به مدارس و مسموم کردن بیش از سیزده‌هزار کودک از جمله همین رفتار‌های وحشیانه و بیرحمانه است!

گزارش سازمان عفو بین‌الملل تأکید بر این است که بیش از هر وقت دیگر، باید جهان متمدن پاسخ جنایات جمهوری اسلامی کودک کُش را با بایکوت و منزوی کردن آن بدهد تا هر چه زودتر توسط مبارزات مردم ایران به زیر کشیده شود و سقوط کند! آن روز بسیار نزدیک است!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *