طرح امر به معروف سپاه در محلات قم ، طرح استیصال حکومت – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز گذشته “سرگرد پاسدار مهدی علی بابایی”، معاون اجتماعی سپاه درباره اجرای طرح “آمر معروف محله خود باشیم” در محلات شهر قم خبر داد. سرنوشت چنین طرحهایی نیز از قبل روشن است و بیش از هر چیز بیانگر استیصال حکومت است. این طرح بیش از هر چیز بیانگر حال و وضع حکومت آنهم در شهر قم پایتخت بیت رهبری و دار و دسته های دایناسورهای اسلامی است. شهری که یکی از کانونهای مهم اعتراض علیه حجاب و بساط آپارتاید جنسی حکومت بوده و هست. شهر لگد مال کردن عمامه آخوندها، که جنبش عمامه پرانی در این شهر و در سطح سراسری را شکل دادند. شهری که در ۲۱ تیر امسال روزی که حکومت آن را روز حجاب و عفاف تعریف کرده و مزدورانش را به خیابان گسیل کرد تا کل جامعه را عقب زند، همراه با دهها شهر دیگر به اعتراض برخاست و در آن زنان شجاع حجاب هایشان را برداشتند و به آتش کشیدند و با پخش فیلم هایش در مدیای اجتماعی این روز را به شکست کشاندند.

در چنین شهری آنهم در دل انقلاب زن زندگی آزادی است که پاسدار بابایی دارد از اجرای طرح امر معروف محله محور سخن میگوید. همین مختصر نشان میدهد که موضوع چیست. به گفته این فرمانده سپاه این طرح قرار است توسط نیروهای بسیج و زیر نظر سپاه پاسداران اجرا شود. او همچنین از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مساجد خبر میدهد تا “انشاءالله” نتایج آن جامعه را فرا بگیرد. البته دو روز قبلش نیز تعدادی از مدرسان، مدیران و فاطمه کماندوهای حوزه های علمیه قم طی نامه ای به رئیسی تحت عنوان “سرعت برهنگی و موج انفعال در این کشور” اعتراض علیه حجاب را مکر دشمنان دانسته و عقب نشینی از قانون حجاب را عامل سستی اجرای سایر قوانین خواندند و خواستار برخورد “شدیدتر” با شبکه های اجتماعی شدند.

این گفته ها بیانگر عجز حکومتیان در مقابل انقلاب عظیمی است که صدای خرد  کردن بساط آپارتاید جنسی توسط آن را هر روز می شنویم و آوایش جهانی شده است. این گفته ها در عین حال گوشه ای از جنگ و نزاع درون حکومت زیر فشار قدرت انقلاب را به نمایش میگذارد. انقلابی که نمادش مهسا امینی است و یک مشخصه اش سوزاندن حجاب، این پرچم آپارتاید جنسی است. در برابر این اراذل حاکم، جامعه ای بپاخاسته را می بینیم که مدام طرح های رنگارنگ ضد زن را بی خاصیت می کند و میرود کل توحش و بربریت حاکم بر ایران را برای همیشه از ریشه بخشکاند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *