عجب سالی! عجب انقلابی! – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به پایان سال ۱۴۰۱ رسیدیم. واقعا عجب سالی بود و عجب انقلابی را کلید زد! انقلابی که ادامه دارد و ناقوس مرگ جمهوری اسلامی را آنچنان محکم به صدا در آورد که در تمام گوشه زوایای دنیا صدایش شنیده شد و مردم جهان در همه جا به وجد آمدند و با انقلاب زنانه ابراز همراهی و پشتیبانی میکنند. چونکه این حکومت دنیا را به گند کشیده و معیارهای اجتماعی را عقب کشیده است.

در برابر این حکومت رذل، مردم ایران با زیبایی انقلابشان دنیا را شگفت زده کردند. انقلابی که زمینه هایش را اعتصابات کارگران هفت تپه و نفت و اعتراضات بازنشستگان، و اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف مردم بوجود آورد. ماهها و هفته های اول سال با اعتصابات معلمان در ۱۵۰ شهر شروع شد. با اعتراضات علیه فقر و سونامی گرانی در ۳۰ شهر ادامه یافت. جنبش دادخواهی علیه جنایات حکومت گسترده تر شد. تجمعات هر هفته بازنشستگان فضای جامعه را متحول تر کرد. همه چیز گویای این بود که اوضاع به سمت یک فوران عظیم پیش میرود. با قتل مهسا (ژینا امینی) انقلاب گُر گرفت. مردم در تظاهراتهای چند صد هزار نفره در دهها شهر فریاد مرگ بر دیکتاتور و شعار آزادی سر دادند.  ابتکارات جالبی از جمله کارزار مفرح عمامه پرانی شروع شد که آخوندها را با تحقیر اجتماعی مواجه کرد و روحیه هایشان را بشدت خراب کرد. بنحوی که جرات بیرون آمدن بدون محافظ را ندارند تازه با محافظ هم جوانان دست از سرشان بر نمیدارند. اخیرا سندی رو شده که رئیس سازمان بسیج طلاب در حضور خامنه ای و سران سپاه و بسیج میگوید با اینکه دو محافظ داشتم و داخل خودرو نشسته بودم عمامه ام را از سرم برداشتند و توی جوی آب انداختند! در همین سند فرماندهان سپاه پاسداران با اعتراف به ریزش شدید نیروها در سپاه و بسیج گفته‌اند مهار خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی بسیار سخت شده و امکان فروپاشی وجود دارد.

آری این اعتراف سران حکومت دقیقا به آن چیزی است که ما بارها گفته ایم که حکومت اسلامی راهی جز سرنگونی پیش روی خود ندارد. و سال جدید به احتمال زیاد سال سرنگونی حکومت اسلامی است. این حکومت راهی جز این مقابل خود ندارد و مردم هم راهی جز سرنگونی این حکومت اعدام و زندان چپاول ندارند. جمهوری رذالت اسلامی باید برود و سالی که پیش روست سال سرنگونی این حکومت خواهد بود. با مدفون کردن حکومت اسلامی و با انقلاب بسیار عمیق و مدرن و زیبایی که در جریان است، بشریت یک گام تاریخی جلو خواهد رفت. دنیا بدون این نیروی ضد بشری و ضد زندگی، بسیار زیباتر خواهد شد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی! سال نو مبارک و پیروز!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *