پژواک سرنگونی از درون زندان- سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بهاره هدایت،‌ فعال سیاسی زندانی در اوین، در آستانه نوروز ۱۴۰۲ در پیامی با گرامی‌داشت یاد کشته‌شدگان و اعدام‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر، بر ضرورت “براندازی” جمهوری اسلامی تأکید کرد.

یادمان هست که چند روز قبل هم سپیده قلیان در همان ابتدای “آزادی” از زندان و جلوی درِ زندان شعار به زیر خاک کشیدن خامنه ای را سر داد و مجددا دستگیر و به اوین منتقل شد. فریاد مرگ بر دیکتاتور و همبستگی با انقلاب درخشان زن زندگی آزادی از درون سیاهچال های حکومت اعدام و شکنجه اسلامی آنچنان پژواکی دارد که طنینش آن سوی قاره ها جهانیان را به وجد می آورد و تحسین همگان را بر می انگیزد.

اعلام همبستگی ها و انتشار بیانیه ها در همبستگی با مبارزات سراسری مردم بی هیچ وقفه ای از درون زندان ها  شنیده و دیده می شود،  و افشای جنایات رژیم علیه زندانیان سیاسی و اسرای اعتراضات اخیر، مدارک گویایی بدست نهادهای بین المللی میدهد تا با استناد به این شواهد، جمهوری اسلامی در سطح جهان مورد تعرض سیاسی قرار بگیرد.

جنایتکاران همیشه از زندان و شرایط حاکم بر زندانها دیوی می سازند تا با ایجاد وحشت جامعه را به سکوت و سکون وادارند. هر چه شرایط زندانها مخوف تر به تصویر کشیده شود، ترس از مبارزه متشکل و مبارزه برای رهایی دشوار تر می شود. این تصویر در شرایط “عادی” به نفع دشمنان مردم عمل می کند. ترس مانع تغییر می شود و ناامیدی جای امید می نشیند. در شرایط انقلابی اما، این قانون علیه جانیان و دشمنان مردم عمل می کند. هر عمل ضد بشری دژخیمان ضد زندگی به منبعی برای مبارزه تبدیل می شود و دشمن را رسوا و بی روحیه کرده و شکافی بس عظیم تر در میان صفوف حکومت ایجاد می کند.

انقلاب ایران به چنان روحیه و همبستگی و اتحادی پیش می رود که پژواک در هم شکسته شدن استخوانهای ارتجاع جمهوری اسلامی تا بیکران به گوش میرسد. زنده باد انقلابیونی که از زندان سنگری علیه حکومت اسلامی ساختند و مرگ ارتجاع را از پشت میله های زندان فریاد می زنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *