کودکان زباله گرد و بی حقوقی کودک! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخیرا انتشار یک ویدئو از کودکان زباله گرد در یکی از خیابانهای تهران که بطور توهین آمیزی از یک کامیون تخلیه می شوند تا برای مافیا زباله بکار بپردازند، مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

اخیرا انتشار یک ویدئو از کودکان زباله گرد در یکی از خیابانهای تهران که بطور توهین آمیزی از یک کامیون تخلیه می شوند تا برای مافیای زباله بکار بپردازند، مورد توجه و بحث قرار گرفته است.

چهل و چهار سال است که جمهوری اسلامی حقوق کودکان را نقض می کند و مسئله فقط به حیطه کودکان زباله گرد و بهره کشی از آنها و یا رفتار زشت و توهین آمیز به این کودکان محدود نیست. جمهوری اسلامی با رواج کودک همسری و یا تجاوز شرعی به آنها، با محروم کردن کودکان از تحصیل به دلیل فقری که به مردم تحمیل کرده است، با رواج کار کودکان به دلیل بی تامینی شهروندان که حکومت مسئول مستقیم آن است، با تایید و تشویق خشونت اسلامی برای “تادیب” کودکان، با اعدام کودکان و نوجوانان، با تحمیل حجاب به کودکان، با تحمیق مذهبی کودکان در مدارس، با بهره برداری نظامی از کودکان در جنگ، با کشتار کودکان در خیابان و یا تجاوز و  شکنجه در زندان ها، یکی از کودکان ستیزترین حکومتهای دنیاست.

اگر ما امروز میلیونها کودک کار، زباله گرد، کارتن خواب، تکدی گر و کپرنشین داریم به دلیل فقر و محرومیتی است که جمهوری اسلامی به اکثریت مردم تحمیل کرده است و میلیون ها کودک این خانواده ها به این وضعیت اسفناک گرفتار شده اند.  تا مادامیکه امکانات و ثروت جامعه در تصاحب چپاولگران و دزدان حاکم باشد و تا زمانیکه حکومت اسلامی سر کار است اکثر قریب به اتفاق مردم ایران اعم از کودکان و کارگران و زنان و دیگر بخشهای جامعه از ساده ترین زندگی محروم خواهند بود.

برای نجات کودکان از این وضعیت ضد انسانی و فاجعه بار لازم است جامعه با صدای بلند از حقوق کودکان به دفاع برخیزد. برخوردار بودن از زندگی ایمن و شاد برای کودکان؛ تحصیل و بهداشت رایگان؛ تغذیه و تفریحات و مسکن مناسب، و کلا فراهم آوردن شرایط رشد معنوی و مادی کودکان و نوجوانان مستقل از وضعیت خانوادگی حق همه کودکان است که در منشور “مطالبات حداقلی بیست تشکل” نیز به صراحت منظور شده است.

جا دارد فعالین و تشکل های مدافع حقوق کودکان منشور حقوق کودک را تدوین کنند. رواج دادن مطالبات پیشرو کودکان در جامعه و آگاهگری در این رابطه خود عاملی است که می تواند نیروهای بیشتری از شهروندان را برای دفاع از کودکان بسیج کند. دفاع از حقوق کودکان جبهه مهمی از نبرد با رژیم اسلامی کودک ستیز اسلامی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *