تنش میان دو مافیای اسلامی حاکم در افغانستان و ایران!- محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ظاهرا تنش جاری مرزی میان طالبان و جمهوری اسلامی بر سر دفاع حکومت اسلامی از حقابه مردم ایرن از رودخانه هیرمند است.

میگویم ظاهرا، نه به این معنا که نیاز مردم منطقه مخصوصا سیستان و بلوچستان به آب هیرمند که سرچشمه اش در افغاانستان است مهم نیست. مهم است اما این هم روشن است که اگر در دو طرف مرز دو حکومتی سرکار بودند که بویی از انسانیت برده بودند، میتوانستند بر مبنای نیازهای مردم دو سوی مرز و در یک فضای سیاسی متمدنانه بر سر موضوع به توافق برسند.

رجزخوانیهای فرماندهان اسلامی دو طرف علیه همدیگر که فعلا داغ است ذره ای به منافع مردم دو سوی مرز ارتباط ندارد. این تنش آگاهانه سازمان یافته میان دو مافیای اسلامی حاکم در افغانستان و ایران است که با اهداف کاملا سیاسی راه افتاده است. دو حکومتی که کارشان سنگسار و سربریدن و اعدام زندگی است؛ دو حکومتی که مصداق قرن بیست و یکمی جنایت علیه بشریت هستند؛ دو حکومتی که مثل آب خوردن زندگی نابود می کنند، لازم شده است تنش بر سر آب را در خدمت دو حکومت زندگی کش به کار گیرند.

دو “امیر المونین سنی و شیعی” در دو طرف مرز، مورد انزجار و نفرت شهروندان افغانستان و ایران هستند. هم مقاومت مردم و بخصوص زنان افغانستان در مقابل وحوش طالبان مردم جهان را شگفت زده کرده است و هم انقلاب زن زندگی آزادی مردم جهان را به تحسین واداشته است. مشخصا در ایران، شبح بازگشت انقلاب زن زندگی آزادی به کف خیابان کابوس همیشگی حکومت اسلامی است. تصور میکنند با راه انداختن تنش بر سر آب میتوانند مردم در کمین نشسته را از برگشتن به خیابان منع کنند. آنها آب در هاون می کوبند.

این وسط اما دست به گردن شدن سرداران سپاه و انواع ناسیونالیستهای ایرانی – از جمهوریخواه گرفته تا سطلنت طلب تا بیشرمهای طیف اصلاح طلب، توده ای، اکثریتی – در کلاب هاوس واقعا چندش آور است. متحدانه “شمشیر براق نادرشاه” را نشان مردم افغانستان میدهند. به جمهوری اسلامی مشاوره میدهند که برای مقابله با طالبان چند میلیون پناهجوی افغانی را بسیج کند که خون از دماغ “هموطن” ایرانی هم جاری نشود!

جمهوری اسلامی و ناسیونالیستهای رنگارنگ تصور میکنند تنش و رجزخوانی جنگی حتی ذره ای مشروعیت نصیبشان می کند. “خدای دهه شصت” که روی صدها هزار انسان لت و پار شده در جنگ حکومت اسلامی را نجات داد، در مقابل انقلاب زندگی آزادی زانو زده است!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *