لایحه حجاب بر اساس “توافق سران سه قوه” – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بهزاد پورسید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در پاسخ به انتقادهای حامیان حکومت از محتوای لایحه “حجاب و عفاف” که در قوه قضاییه تدوین شده، اعلام کرد این لایحه بر مبنای “توافق میان روسای قوا” تهیه شده و ادامه میدهد: بر اساس توافق بین سران سه قوه، قرار است ابتدا جریمه در نظر گرفته شود و بعد سراغ جرم‌انگاری و مجازات برویم.

سران سه قوه با بهره گیری از همه قوا و نیروی اوباش اسلامی خود جمع شدند تا برای هزارمین بار لایحه ای برای مقابله با بی حجابی به مجلس کذایی خود ببرند. در قدم اول در درون صفوف همین حکومت فریاد وا اسلاما به هوا بلند شد که ای مسلمین غیرتمند وفادار به بیت رهبری، چه وقت نشستن است، عزت و اقتدار اسلام عزیز با هجوم بی وقفه زنان بی حجاب در حال از هم پاشیدن است. فریاد می زنند که دولت بی اندازه بی تحرک است، دولت می گوید گناه من نیست تهیه این لایحه دستپخت قوه قضاییه است و مجلس می گوید کار آن دوقوه است و حالا فاش می شود که این سه قوه عقل ناقص خود را جمعا روی هم گذاشتند تا ثابت کنند در برابر قدرت انقلاب زن زندگی آزادی پشیزی نمی ارزند و محکوم به فنا هستند.

بی حجابی عمومی در کنار دیگر اعتراضات عمیق اجتماعی می رود در تمامی ابعاد و در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، جمهوری اسلامی را در هم بکوبد. جمهوری اسلامی نه راه پیش دارد و نه راه پس. این رژیم مردم خشمگینی را روبروی خود می بیند که همه زندگی انسانی را طلب می کنند. مردم در مبارزات روزمره و در این انقلاب جاری آنچه که می خواهند را عملا معنی کرده اند. آزادی و هویت انسانی زنان و برابری در همه زمینه های رفاهی و اجتماعی، سیاسی در کنار  خلاصی از فرهنگ ارتجاعی مذهبی – اسلامی در راس خواسته های این انقلاب قرار دارند. این انقلاب است که نمی گذارد قوای چندگانه حکومت اسلامی آب خوش از گلویش پایین برود و همه داده های تحلیلی و تجربی در ایران گواه این واقعیت است که جمهوری اسلامی آخرین روزهای پایانی عمر ننگینش را پشت سر می گذارد. انقلاب زن زندگی آزادی برای رسیدن آب گوارای زندگیِ انسانی در حال حفاری در عمق زمین است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *