الهه محمدی و نیلوفر حامدی در ایتالیا – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سازمان “اصل ۲۱” ایتالیا که روزنامه‌نگاران فعال در زمینه آزادی بیان را در بر می‌گیرد روز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو روزنامه‌نگاری که این روزها پس از تحمل ۹ ماه زندان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه می‌شوند را به عنوان اعضای افتخاری خود پذیرفت. همچنین کارزار حمایت از این دو روزنامه‌نگار در ایتالیا از مدت‌ها پیش با اهدای شهروندی افتخاری شهر ایورئا به الهه محمدی و مونتالدو پیه‌مونتسه به نیلوفر حامدی آغاز شده بود.

درست است که این دو روزنامه نگار شریف، و این دو همراه “انقلاب مهسا” در دستان پلید جمهوری اسلامی در اسارت بسر می برند و جرم شان این است که اخبار و عکس مهسا امینی، زمانی که بر روی تخت بیمارستان در کما بود و سه روز بعد درگذشتند، را منتشر کردند. و تازه همین “دادگاه” شنیع اسلامی بعد از گذشت ۹ ماه برپا شد و وکیل این زندانیان هم حق دفاع از موکلشان را نداشت. اما دادگاه واقعی علیه جمهوری اسلامی با قدرت در همه جای ایران در جریان است و با همه شواهد این حکومت را به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه می کند.

الهه و نیلوفر در این دادگاه کذایی که به شیوه دادگاه های انگیزاسیون در قرون وسطی توسط کلیسا علیه آزادیخواهان، دانشمندان و از دین خارج شدگان سازمان یافته بود، با شجاعت و قدی افراشته از کار خود دفاع کردند. این ایستادگی باعث خشم حکومت و دلیل افتخار انساندوستان جهان و همه مردم ایران از این دو مبارز راه انقلاب زن زندگی آزادی است. انقلاب ما تضمین می کند جمهوری اسلامی می رود و آزادی و انسانیت پابرجا می ماند.

انقلاب هر روز شخصیت ها و مبارزین جدید خود را خلق می کند و جلوی صحنه مبارزه می گذارد. چه کسی تصور می کرد مهسا، حدیث، نیکا، سارینا، مهرشاد، خدانور، مجید، صالح، سعید و دهها چهره محبوب و دوست داشتی انقلاب جاری، جاوید نامانی باشند و بر تارک انقلاب زن زندگی آزادی بدرخشند؟ این انقلاب که پرچم زیبا و رنگین انسانیت را در آسمان ایران برافراشته است و جهان را شیفته خود کرده است، تا محو ستمگری و برقراری جامعه انسانی به پیش می تازد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *