ولودیمیر زلنسکی «رهبری مقتدر در زمان جنگ» – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

«

ولودیمیر زلنسکی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ اوکراین با ۷۳ درصد آرا پیروز شد و قول داد که با فساد مبارزه کند در در طول سال ۲۰۲۰، میزان محبوبیتش پیوسته کاهش یافت. محبوبیت امروز او ۹۰ درصد برآورد شده است. استفان مالوی بی بی سی

امروز پنجمین روز از تهاجم ارتش روسیه به اوکراین را پشت سر می گذرانیم. آیا اوکراین توان دفع تهاجم ارتش روسیه را دارد؟ این سئوال صدها میلیون نفر در این روزها است. میلیونها نفری که در چهار گوشه جهان دست به تظاهرات زده اند و خواهان پایان این تهاجم ددمنشانه علیه مردم اوکراین هستند.

در این اوضاع اسم یک «رهبر مقتدر و قهرمان» بر سر زبانها است. ولودیمیر زلنسکی. این رئیس جمهور دوران صلح که به دلیل ناتوانی در مبارزه با فساد هر روز از میزان محبوبیتش کاسته می شد، بخاطر ایستادگی در برابر ارتش تا دندان مسلح روسیه «قهرمان» دوران جنگ شده است. اما او بی شک قهرمان دوران «صلح» نیست و قهرمان مبارزه با فساد و فقر هم نخواهد بود.

انقلاب ۲۰۱۴ در اوکراین علیه فساد و نابرابری به ثمر نرسید. آن مردم آزادی و  زندگی انسانی می خواستند اما تغییر فقط در دوری از روسیه و نزدیکی به غرب معنی یافت و سیستم دست نخورده ماند.

قهرمان مردم در همه جهان و از جمله در اوکراین کسی است که دست یک درصدی های کاپیتالیست را که شیره جان مردم را می مکند از قدرت کوتاه کند. قهرمانان این نبرد مردم اند و حزبی که بتواند این مردم را رهبری کند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *