تجمع در ۲۶ شهر با شعار معلم زندانی آزاد باید گردد – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۱۴۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۲۶ خرداد معلمان در اعتراض به ادامه بازداشتها و پرونده سازی های امنیتی و نیز پیگیری مطالباتشان تجمعات سراسری داشتند.

حکومت اسلامی نگران از گسترش دامنه تجمعات آنها و پیوستن مردم به آنان در روزهای ۲۵ و ۲۶ خرداد ۴۶ نفر از معلمان را بازداشت کرد. طبق گزارشات در ۲۷ خرداد ۴ معلم بازداشتی شهر مریوان و ده معلم در شهر قزوین آزاد شدند. در سقز نیز روز شنبه  ۲۷ خرداد، چهار معلم بازداشتی با وثیقه آزاد شدند. معلمان خواستار آزادی بدون قید و شرط همه معلمان زندانی هستند که شمارشان به ۵۳ نفر رسیده است. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی بارها تاکید کرده که ارعاب تاثیری بر مطالبه گری آنها ندارد.

این ابعاد از سرکوبگری از جانب حکومت، نشاندهنده ترس و هراس عمیق حکومت از گسترش و دامنه اعتراضات معلمان بوده که سنگر مهم اعتراضات مردمی است. در تقابل با این سرکوبگری ها است که معلمان علیرغم فضای امنیتی، روز ۲۶ خرداد در ۲۶ شهر تجمع کردند و پیامشان به حکومتیان این بود که سرکوب و ارعاب فایده ای ندارد و پیگیر مطالباتشان هستند.

معلمان صدای اعتراض مردم علیه سونامی گرانی و فقر و تبعیض و نابرابری اند. نماد خواست تحصیل رایگان برای کودکان و داشتن زندگی ای انسانی اند. سنگری علیه سرکوبگریهای حکومتند. با کارزاری سراسری دردفاع از خواستها و مبارزات معلمان برای آزادی معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی به میدان بیاییم. ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، صدای معلمان دربند وهمه زندانیان سیاسی باشیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *