سپیده رشنو، فاتح خاکریزِ حجاب – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۱۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سپیده رشنو، ۲۸ ساله، هنرمند، داستانویس و‌ ویراستار، روز ۲۵ تیرماه در پی اعتراض به تذکر حجاب در بی ‌آر تی و اعتراض وی بازداشت شد.

او را بازداشت کردند در حالیکه خواهر کماندو حکومتی، رایحه ربیعی، که به وی ‌‌و چند نفر دیگر در اتوبوس حمله کرد، آزاد است. جمهوری اسلامی از همان ابتدای انقلاب با وضع قوانین تبعیض جنسیتی، حجاب اجباری و حمله وحشیانه به زنان و حقوقشان تلاش کرد که آنها را به عقب براند.

زهی خیال باطل! ۴۳ سال است که شاهد اعتراضات علیه قوانین بشدت ارتجاعی جمهوری اسلامی علیه حقوق زنان بوده ایم. در همین روزهای گذشته دیدیم که چگونه دختران و‌ زنان شجاع با اعتراضات گسترده علیه روز حجاب و عفاف به جمهوری ضد زن پاسخ دادند.

در واکنش به این اعتراضات رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، محمد حسنی اعلام کرد: اگر حجاب و عفاف به‌ عنوان خاکریز اول مقابله با جنگ نرم دشمن از دست برود، خاکریز‌های دیگرمان را نیز از دست خواهیم داد. جمهوری اسلامی باید بداند که این خاکریز بدست زنان شجاع مد تها پیش فتح شده و زنان می روند تا تمام خاکریزهای دیگر حکومت را فتح کنند.

سپیده رشنو از نسل این فاتحانِ خاکریز حجاب و مبارزان علیه بی حقوقی زنان است که هرگز تسلیم‌ نشده اند. این فاتحان هرگز از بازداشت ها و تهدید ها نمی هراسند و هر روز عصیانگرتر، مصمم تر و شجاعانه تر تا نابودی جمهوری اسلامی به پیش خواهند رفت. صدایش باشیم!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *